A-talk eilisiltana

Katsoitteko ohjelman eilisiltana, oletteko samaa mieltä siinä olleiden naisten kanssa että kerjääminen voi olla mysö ammatti? Ohjelma oli sekava, kaikkia tarkoitusperiä ei ymmärtänyt mutta kerjääminen voi kuulemma olla ammatti ja on muualla mutta ei tähän asti Suomessa.

Lisätty: 21.05.2010 - 12:46

Lakialoite = teko ja oikeaan suuntaan ollaan menossa. Lakialoitteesta täällä ei ole kukaan kysynyt aiemmin mitään.

Lisätty: 21.05.2010 - 14:37

Vapaa liikkumisoikeus...kyllä mutta täytyy olla valmius elättää itsensä, ei kerjätä, tehdä rikoksia ja häiritä ihmisiä. Osa noista tulijoista haki myös turvapaikkaa vaikkei se EU:n sisällä ole edes mahdollista (olisko ollut 20 henk.).

Lisätty: 24.05.2010 - 08:43

Jokin yhteisö on vuokrannut alueen kaupungilta ja järjestäkööt sinne myös WC:t. Ongelma ei ole kuitenkaan tuo.
Voisivat muuttaa leirinsä jonnekin muualle, kauas asutuskeskuksista, siellähän on tilaa ja tuntuu ymmärrystäkin riittävän.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 11:48

Empä nähnyt a-tulkkeja. eilisiltakin on hämärä käsitysvain. olen -5 h GMT stä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.05.2010 - 12:13

Romaniassa se on mustalaisilla ammatti, eivät edes ymmärrä miksi heitä kauppojen edustoilta pois häädetään. Täälläkin oli käsitys vuosia aikaa että mustalaiset kaikki viinaa myivät, urbaanilegenda, monenko pullon hameen teettivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 12:38

Kyllä katsoin -talk ohjelman. En ole puolesta enkä vastaan kirjoitin johonkin vastaukseen hiljattain mielipiteeni. Puheet ovat puheiden tasolla, tekoja vaadittaisiin.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 14:35

minun ymmärryksen mukaan kyseessä olevat ovat eu kansalaisia,eu ssa on vapaa liikkumis oikeus ,jos syyllistyvät rikoksiin poliisin kuuluu hoitaa sellaiset asiat,katsoin äsken kyseisen ohjelman

Lisätty: 21.05.2010 - 15:56

onhan niitä turvapaikan hakijoita muistakin eu maista ,esim. ruotsista,,niin muistelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 16:08

Oliko se sama ohjelma kun tuli kalasatamastakin. Siinä oli tuo poliisi asia että se hoitaa jos on tarpeen.Mutta kumma kun sotkeevat jätöksillä koko alueen .Vessojahan ne sinne kaipasi.Ihmettelin ollaanko menossa tuohon Afrikan malliin että jätökset keluu pitkin ja poikin joka paikkaa ,haju on mahtava. Kyllä sairauksia tulee.Eikä kaupunki välitä asiasta mitään.Olemme hyvinvoivassa Suomessa sentään.Kyse oli vessoista.Niitten myötä tulee mitä ihmeellisempiä asioita esiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 21:05

A-talk jäi kyllä katsomatta..että en voi sanoa mielipdettä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.05.2010 - 00:48

Taisi olla kerjäämisestä puhetta juuri aiemmin. Antaa heidän kerjätä, se on jokaisen oma asia kuka roponsa heille antaa. Ehkäpä sen roponsa antaakin selllainen joka tietää mitä on köyhyys. Eihän työssäkäyvät, hyvin toimeentulevat kerjäläisten keskuudessa kävele, eivätkä tiedä mitä todellinen köyhyys on.