Puumetsällä ollessani kaikki kauhisteli, miten uskallat olla käärmeitten kanssa. Enkä yhtään nähnyt.Mutta näin korvasieniä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 21:57

Korvasieniä löydettiin mekin ja ihan mökin kivijalasta - niinpä mentiin metsään katsastamaan josko korvasieniä olisi enemmänkin.
Saaliina oli kaksi rantakäärme havaintoa; toinen pötki pakoon ja toinen oli äkäinen ja uhitteli oikein olantakaa; millä sekin mokoma kuvitteli meitä purevansa: sähisi ja teki "valehyökkäyksiä" kohti...

Kysyjän kommentti

Marja ja sienimetsällä kannattaa katsoa mihin kätensä työntää. 9 .n kymmenestä pötkii pakoon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 20.05.2010 - 08:52

Äkkiäkös nuo käärmeet lähtee karkuun kun vähänkin ääntä pitää. Kumpparit jalassa niin mikäs hätä siellä on ollessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:13

Kun tarpeeksi tömistelee ja ääntä pitää, pysyy käärmeet loitolla. Vaan kumisaappaita puumetsään suosittelen jalkineiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:15

Mökin läheisyydessä on kuulemma käärmeitä, mutta taidan olla aika lepakko, kun en niitä ole nähnyt. Kylän raittia lenkkeillessä muutama on tullut tiellä vastaan. Uskon, että käärmeet jättävät oitis muuttoilmoituksen, kun meillä alkaa mökkikausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:40

Taitaa punkki olla paljon vaarallisempi otus kuin käärme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 09:55

Pöllihommissa kannattaa muutenkin pitää saappaita, ettei jalat raapiinnu.
Samalla pysyvät punkit ja käärmeet kumin oikealla puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 12:13

Kumpparit jalkaan ja paljon ääntä, niin eiköhän ne piiloon luiki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 12:18

Hienoa bongar, että bongasit korvasieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 22:56

Kumisaapaat on turvalliset metsässä..en ole ikinä käämeitä pelännyt...Voi mitä herkkua löysit...jo tässä vaiheessa kesää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.05.2010 - 01:20

Joko korvasieniä löytyy...jippii täytyy lähteä pian sienestämään......varokaa käärmeet; tältä tullaan eikä pelätä yhtään.