No kuinkas moni on ollut perunannostossa tana vuonna?

meni vedeon puolelle yks juttu, havisin ja niinpa tein vapaaehtoistyota perunapellolla pari tuntia. Nyt nopeasti veneelle ja seuraavaan saareen vaikka Vhar onkin mahtava paikka.

terkut taas Adrianmerelta

Avainsanat: adrianmeri hvar perunannosto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.05.2010 - 00:03

Vastahan ne sain maahan...?Heh,tuossa jotkut vastailivat perunanOSTOON mutta nostostahan siinä vissiin oli kyse...?

Lähteet:
Nosto ja osto

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 19:24

Kyllä ne kotimaiset on jonki ajan päästä nostettava torilta kohtuutonta kotvausta vastaan mutta sillille kaveriksi. Terkkuja maailmalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 19:43

Juhannukseksi on pruukattu uutta perunaa vasta ostaa ja silliä,pikkuisen oikeata voita,niin siinäpä hyvä resepti. Kesäterveisiä minultakin. Tuuthaan sie takasii, tuuthaan sie takasii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:01

Minä taas harmikseni en ole päässyt moneen vuoteen potunnostoon. Tykkään siitä hommasta. Rupeaako kutsuja satelemaan? Valitettavasti tämä oravanpyörän polkeminen täällä pääkaupunkiseudulla vie vähäisen vapaa-aikani, joten tämä huvi taitaa olla edessä vasta eläkepäivillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:24

no hitsi .. vasta oon laitasmas laariin noit 20 kpl idutettui pottuloit .. joit ei kyl ihan heti nosteta ylös sielt ... mut sinul tuntuu hauskaa olevan .. jotta jatka poikkee .. lystin pittoo :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:26

Kyllä olen kesän perunat istuttanut...mutta juhannuksena ensimmäinen perunan-nosto..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:28

Enpä ole ollut vuosikausiin perunanistuttamis enkä -nostohommissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 21:38

Ai ai kun muistelee viimevuotista nostamista.Olipahan ihanat nosto ilmat ja kuivat.Siellä ihan ilolla katseli kuinka sato oli kasvanut .Niitä valikoitiin ämpäreihin ja komioita olivat.Hyvä sato silloin.Nyt laitamme peltoon niitä siemeneksi.Oma pottu hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 22:39

No ei ihan vielä nostaa tarvi, mutta viikonloppuna laittamani perunat ovat jo taimella. Jos näin hyvin menee, niin jussiksi on tiedossa perunannostoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 23:48

Tänään olen rehkinyt perunapellolla, ja potut saatiin vasta maahan. Kypsykööt siellä. Syödään uudet perunat sitten juhannuksen tienoilla. Siellä ollaan vähän meitä edellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 07:40

Se on tuo Valperi nyt ihan eri ajassa, kuin me. Eilen laitoimme pienellä taimella olevat perunat maahan. Onnelassa tapahtui esikasvatus. Sankkoperunaa pääsee syömään kuukauden päästä...uskoisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2010 - 08:38

Olen positiivisesti kateellinen tuosta! Perunaa täällä voi nostaa vain kaupan altaasta muovipussiin.
Viikon kuluttua näkee nostetaanko Kreikassa perunoita vai mitä!