Kaikki muistavat Pekka Töpöhännän, mutta muistatko miten Pekka menetti häntänsä?

Avainsanat: pekka töpöhäntä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 04:50

Pekka Töpöhännälle kävi niin surkeasti, että rotta puraisi sen hännän poikki.
Pekka Töpöhäntä on ruotsalainen lastenkirjasarja joka ilmestyi 1939 ja Suomeksi 1943.

Lähteet:
satukirja

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.05.2010 - 00:56

Taisi joutua rotan puraisemaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 09:15

Rotta on iljettävä olio, jopa Pekka Töpöhännän mielestä.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 10:48

Luin aikoinani satuja pojillenii ja Pekalle kävi niin kurjasti, että rotta puraisi hännän poikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 11:20

Pekka Töpöhäntä (Pelle Svanslös) on Gösta Knutssonin lastenkirjasarja. Kirjasarjan päähenkilö on Pekka-niminen kissa. Pekka-kissa sai liikanimen Töpöhäntä, koska rotta puraisi hänen häntänsä poikki.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 15:16

Pekan asuessa maalla navetassa rotta mokoma puraisi sen hännän poikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 20:48

Rotta mokoma sen puraisi poikki. Lapsena minua tämä asia harmitti kovasti ja säälin niin Pekka Töpöhäntä -parkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.05.2010 - 21:03

Voi kun oli tuhma rotta..kun puri tuli Pekasta töpöhännän..kyllä varmaan koski ihan taatanasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.05.2010 - 21:54

Ilkeä siimahäntä puraisi:
www.elokuvaopas.com/pekka-topohanta/

Lähteet:
google