Kuka käänsi kirjan suomeksi ja minä vuonna. Minä, Olli ja Orvokki ja mistä kielestä?Kirjailija syntynyt missä ja milloin?

Avainsanat: minä olli ja orvokki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 07:50

Hannu Salama syntyi 04.10.1936 Kouvolassa( om kirjoittanut myös nimellä Aki Rautala).
Opiskeli kansankorkeakoululussa, toimi sähköasentajana ja sekatyömiehenä.
Vuonna 1961 ryhtyi vapaaksi kirjailijaksi. Saanut useita kirjallisuuspalkintoja.
Juhannutansseista kirjoittamastaan kirjasta hän sai ehdollisen 3 kuukauden tuomion.
Urho Kekkonen vapautti hänet tuomiosta 1968.
Esikoisteos oli Se tavallinen tarina.,
Minä Olli ja Orvokki ilmestyi 1967. (Kahlasin Googlen läpi, enkä löytänyt mainintaa, että se olisi
suomennettu, Timpan tuntien voi olla kompa)

Lisätty: 18.05.2010 - 07:56

Minä, Olli ja Orvokki kirjassa esiintyy sana pissaliisa, jos se on se suomennos nykykielessä
pissis.

Lähteet:
googlen kooste

Kysyjän kommentti

Olit oikeassa kompahan siinä oli ettei olisi ollut liian helppo

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.05.2010 - 00:38

Hannu Salama kirjaili vuonna 1967.
Osaisko Salama kirjoittaa muillakin kielilillä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 00:45

Hannu Salama: Minä, Olli ja Orvokki.
Painos vuodelta 1967.
Kustantaja: Otava.

Hannu Salama syntyi 4. lokakuuta 1936 Kouvolassa. Käyttää myös salanimeä Aki Rautala.
Lapsuuden hän vietti Tampereella, mutta muutti myöhemmin Helsinkiin.

Ryhtyi vapaaksi kirjailijaksi 1961.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 09:28

Hannu Salaman tekeleitä.Mutta suomennos, ei Salama varmuudella osannut muita kieliä kuin suomea...