Onkos napsulaiset muistaneet nauttia auringosta maltillisesti vai joko nahka punottaa?

Avainsanat: aurinko palaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2010 - 21:55

Olen maltillinen auringon ottaja, otan sitä molemmin puolin ja yleensä jotain hommailen pihallani, pikkuihmisille jotka ovat täällä mamman luona minulla on hyvä suojakerroin voidetta heille, hyvä uva/uvb suoja kerroin 30 , ovat vaalea hipiäisiä ja palavat herkästi, ja jotain päähineitä pidämme aina. Mamman uima-allas on huomenna täynnä, ja vesi kun lämpiää 20 asteiseksi niin aurinkoa saa vain siellä veden alla, sukellus on tärkeätä, pitää mamman sekunttarillla aikoja ottaa. Kisapäivät loppuvat aina kun koulu alkaa. Sivusin vähän aiheesta, anteeksi.

Kysyjän kommentti

Oikein huolehtia myös pikkuihmisten ihosta aurinkoisina päivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2010 - 20:22

no aurinkoa oon ottanu kokoviikonlopun mutta ei mitään rusketusta näy ...no mutta rusketuksen sijaan sain aurinkoihottumaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 20:29

Eihän sitä vanha ihminen uskalla enään aurinkoa ottaa, katsos on nahka niin ryppyinen, että ne
ihopoimut jäisivät valkoisiksi ja jos nahka kovin lujille joutuisi, niin olisin kuin seepra.
Lippislakki päässä ja tummat lasit voimakkuuksilla täytyy tuolla kulkea.
Ja sitä paitsi en saanut itseäni laihdutettua bikinikuntoon edes, että voisi rantahietikolle mennä.
Kyllä sieltä väki äkkiä kaikkoaisi jos sinne muotoni vetäisi. Eo ole enään kun ryppyä rypyn päällä ja suuri rusetti takapuolen päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 20:36

ei sitä uskalla olla auringossa , mitä tuossa markiisinalla oleilen tai jotain pihassa sit puuhailen , mut ei ole raitoja auringosta , en tykkää maata auringossa , enkä sitä muutenkaan ottaa , et yritän mieluumin olla varjossa jos suinkin vaan voin.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 20:40

Aina maltilla, nahka palaa helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 21:26

Maltista ei ole ollut tietoakaan, koko päivä on tullut ulkona oltua. Ruokaa olen välissä käynyt laittamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 22:15

Auringossa nokoset. Seurauksena valkoinen kämmenen jälki vatsalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2010 - 22:45

Ei nahka punuta,vaikka on pajon ollut ulkona..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2010 - 23:31

Rusketun saman tien, joten ei ole pelkoa palamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 13:10

Vaaleaihoisena (ja helposti palavana) olen osannut aina varoa auringon haittavaikutuksia suojautumalla niitä vastaan sekä riitävän isolla suojakertoimella varustetuilla aurinkorasvalla , että välttämällä liiallista auriongossa oloa. Tämän takia en ole joutunut koskaan kärsimään punoittavasta (enkä varsinkaan palaneesta)ihosta, enkä usko meneillään olevan hellejaksonkaan moisia vaivoja minulle tuovan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 13:38

Olen 16-vuotiaana palanut pahoin auringossa. Jouduin jopa sairaalahoitoon. Nyt välttelen aurinkoa kaikin tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 10:57

Värin hankinta alkaa vajaan kahden viikon kuluttua.... nyt ollaan vilä enimmäkseen sisätiloissa. Ihoa ei kyllä sovi polttaa. En pala helposti ja rusketun helposti ja nopeasti, väri myös kestää iholla pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.05.2010 - 14:47

Nahka taitaa olla jo niin vanha ja parkkiintunut, ettei edes aurinko tartu.