Turvaudun taas pitkästä aikaa Napsulaisiin, teiltä kuulee hyviä juttuja =) Että muurahaisista...

Meillä kun noita kekomurkkuja oikeen kuhisee pihassa ja on niin ikävä kävellä tuolla avojaloin, niin mitenkä noita pystyy häätämään pois? Kivahan se on jos ne tiellä kävelee, mutta kun koiranhäkkeihinkin pitää tunkeutua niin ei se ole kivaa...
Ideoita ja omia kokemuksia kuulisin siis ilo mielin. Noihin torjuntaAINEISIIN kun en haluaisi sortua.. :)

Avainsanat: muurahaisten karkottaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 12:04

Punaseetrin tehosta en tiedä, mutta väitetään sen karkoittavan myös muurahaiset.

täällä keskustelupalsta muurahaisongelmasta:
www.eroperhe.net/keskustelu/...ic=68832.0

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2010 - 12:34

Bayer Garden muurahaisspray tehosi.Muita konsteja kokeilin,ei auttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 13:14

Teerimäen mainitsemalla muurahais sprayllä meilläkin on torjuttu, muut poppa konstit eivät ole auttaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 18:19

Koitahan kanelia ripotella se ei ole kallista eikä hirvee myrkky luontoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 19:12

Karkealla suollalla isovanhempani karkoittivat niitä pois, ei silloin ollut nykyajan suihkeita,
hyttymyrkystä puhumattakaan.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 21:13

Kaveri laittaa kastelukannuun hieman karkoitetta (jotain liuosmaista). Kastelee vanan asuntovaununsa ympärille. Pysyvät kuulemma poissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2010 - 23:59

meidän pihan muurahaisten polkuja on suolattu eli pakettisuolaa poluille valkoisena vanana ja jos ei ylhäältä sada niin kastelukannusta,jo vain,murkut on kadonneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.05.2010 - 21:24

Noista en tiedä, mutta edellisessä paikassa muurahaiset pyrkivät tietystä kohdasta sisään. Otin hiuslakkapullon ja hieman suihkautin, niin eipä näkynyt sen koommin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2010 - 18:49

Mökin kuistille kun muurahaisivat pyrkivät, heittelin portaille ja terassille appelsiinin kuoria. Muutamassa tunnissa lähes kaikki muurahaiset katosivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2010 - 12:56

Ainoat torjunta-aineet, mitä voit edes harkita, on rasiat. Suola on vanha , hyvä konsti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.05.2010 - 20:50

Tolua meillä on joskus ruiskuteltu murkkujen reiteille, auttaa ainakin joksikin aikaa eikä myrkytä koko ympäristöä ...