Suomalainen elokuva on taas voittanut jotain jossain. Mistä on kysymys?

Lisätty: 13.05.2010 - 15:02

Tuo oli jo vanha juttu, tarkoitin erästä dokumentti-elokuvaa...

Lisätty: 13.05.2010 - 18:45

Just. Miesten vuorosta oli kysymys.

Avainsanat: palkinto elokuva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2010 - 13:00

Postia pappi Jaakobille on saanut palkinnon Yhdysvalloissa. Suomalaisfilmi valittiin parhaaksi ulkomaiseksi elokuvaksi Santa Barbaran elokuvafestivaaleilla Kaliforniassa.

Postia pappi Jaakobille on voittanut useita palkintoja ympäri maailmaa, muun muassa Egyptin Kairossa sekä Saksan Mannheim-Heidelbergin filmifestivaaleilla. Kotimaassa elokuva sai neljä Jussi-patsasta.

Berliinin elokuvafestivaaleilla julkistettiin juuri sopimus Härön elokuvan levityksestä Yhdysvaltain elokuvateattereihin.

Lisäksi filmi saanut lukuisissa arvosteluissa kiitettävää palautetta. Meistä ollaan tykätty maailmalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2010 - 09:28

Klaus Härön: Postia pappi Jaakobille.

Letters To Father Jacob wins 4 Jussi Awards at the 2010 Finnish Film Awards Gala.
cinemawithoutborders.com/new...02-05.html
translate.google.fi/translat...02-05.html

Lisätty: 13.05.2010 - 17:20

no entäs tämä:
Joonas Berghällin sekä Mika Hotakaisen ohjaama Miesten vuoro -elokuva on saanut merkittävän kansainvälisen palkinnon. Dokumentti palkittiin pääpalkinnolla Israelissa Tel Avivissa 6.-15.2010 järjestettävillä Doc Aviv -festivaaleilla kansainvälisessä kilpailusarjassa.
www.episodi.fi/miesten-vuoro...esti-4156/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 11:20

Eikä ole. Elokuva voitti Japanissa ja siinä filmissä kamalan näköiset, lihavat ukot juovat kaljaa ja puhuvat peetä. Että tälläinen Suomi-kuva taas meistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2010 - 20:48

Jaakoppi ei kelvannut kuin postia jakamaan. Minkäs sitä ihminen luonnollensa mahtaa.
Jos väärin meni, niin vastasin kuitenkin.