Mitä tarkoitetaan sanalla uniikki?

Onko sinulla jotain uniikkia?

Avainsanat: uniikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2010 - 08:24

ainutlaatuinen, ainoa.

mm.
Heikki Orvolan uniikki maljakko hyllykössäni.
ja tietysti itsetekemäni kukkapylväs on uniikki.
isoisäni veljen tekemä tuoli on myös uniikki.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2010 - 19:57

Uniikki voi tarkoittaa:

ainutlaatuista asiaa (esinettä, tapahtumaa, henkilöä yms.)
suomalaista rap-artistia, ks. Uniikki (rap-artisti)

Onhan papalla mamma.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Uniikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 20:27

Yksilöllinen, ainutlaatuinen. Mm. mieheltä saamani sormus, muutama taulu ja tietysti lapseni tekemät taideteokset ovat uniikkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 20:30

Ainutlaatuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 20:39

Ainutlaatuinen, yksilöllinen. Ei muita samanlaisia. Henkilö, tapahtuma, esine voi olla uniikki.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 21:17

Uniikki tuo mieleeni uuden esineen tai tavaran tms. joita ei ole muita tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 22:18

on joitakin koruja ja yksi on hopeinen rausku joka on tehty turun-hopeassa joskus kaauuaan kauan sit minulle lahjaksi ... taulujakin löyttyy ja käsitöitä sekä posliinia....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 02:08

Uniikki, vain yksi ja ainoa, erikoinen, omanlainen, ei tehdasvalmisteinen jne.

Mun perintöhuonekalut ovat uniikkeja talonpoikaishuonekaluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 12:44

Ainutlaatuinen, ainutkertainen, ainut kappale jostain tuotteesta. Uniikki-sanaa käytetään useimmiten taide-esineistä.
Itselläni on kaksi uniikkikorua, lahjoja vanhemmiltani, on suunniteltu ja tehty vain nuo 2.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 13:55

Ainutlaatuinen harvinainen ym.
itselläni on taulu joka on todella Uniikki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 15:13

Uniikki - ei löydy toista samanmoista - joten tääl yks uniikkikappale ilmottautuu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2010 - 16:34

Ei kahta samanlaista, siis ainutlaatuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2010 - 21:17

Meillä on uniikkia kaikki mitä olen itse suunnitellut ja tehnyt.