Milloin Liisa oli ensimmäisen kerran ihmemaassa?

Avainsanat: liisa ihmemaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 22:58

Liisukka oli ainakin silloin,kun syntyi tähän ihmemaahan..ja näki päivänvalon..oli sillion kaunis juhannus-sää..näin on kerrottu..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2010 - 00:15

Liisan seikkailut ihmemaassa -kirjan taustalla on tarina, jonka Dodgson kertoi souturetkellä Thamesjoella tuttavaperheensä Liddellien kolmelle tyttärelle heinäkuussa vuonna 1862.

___

Liisa ihmemaassa

Liisa näin ihmemaan: missä voi olla ihmemaa?
Vuorilla jossain kaukana vai puiden takana?
Tietääkö pilvetkään, ne, joita tuuli lennättää,
kun sitä ei ees silmät nää.
Vai onko ihmemaa vain unta vaan?
Käykö siellä tähdet tai taivaan kuu?
Kun päiväsaikaan, ne on jossain ja nukkuu.
Liisa, näit ihmemaan: missä voi olla ihmemaa?
Vuorilla jossain kaukana vai unissa vaan?

Lähteet:
wiki / www.jusmir.com/disneyt/Laulu.../liisa.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 03:10

Liisa syntyi näin:

Liisan seikkailut ihmemaassa -kirjan taustalla on tarina, jonka Dodgson kertoi souturetkellä Thamesjoella tuttavaperheensä Liddellien kolmelle tyttärelle heinäkuussa vuonna 1862. Yksi heistä oli tuolloin kymmenvuotias Alice, josta tuli tarinan nimihenkilö. Alice vaati toistuvasti Dodgsonia kirjoittamaan tarinan talteen, ja lopulta hän suostuikin. Hän laati siitä yhden käsin kirjoitetun, kuvitetun kappaleen nimellä Alice's Adventures Under Ground, ja lahjoitti sen Alicelle. Lopulta Dodgson antoi julkaista tarinan laajennetun version Alice's Adventures in Wonderland vuonna 1865 salanimellä Lewis Carroll.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 06:57

en ole tutustunut Liisaan ihmemaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 10:35

Vuonna1951 Ihmemaa tuli muillekin tutuksi:
fi.wikipedia.org/wiki/Liisa_Ihmemaassa

Lähteet:
wiki