Napsukaiset,onko tapana ns.kiillottaa aterimet tiskin jälkeen?

Itse yleensä teen näin astiapyyhkeellä vain,en tiedä mistä kuullut sanonnan,juontaa jonnekin hopeoiden kiillotukseen,luulen niin,mutta en tykkää vesi"tahroista" kiiltävissä rt-aterimissakaan.(ruostumaton teräs)Perinteisestihän se kuuluu aputarjoilijan hommiin;aterimien kiillotus...

Avainsanat: pöytähopiat kiiltäviksi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 13:48

En kuivaa kuin paremmat aterimet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2010 - 13:47

Minä nuo paremmat aterimet kuivaan/kiilloitan astiapyyhkeeseen, ei niitä saa koneeseen laittaa, nämä arki aterimet saavat olla kuivaamatta, kone ne hyvin kuivattaa kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 14:07

silloin kun tulee vieraita siis ruoka sellaisia , niin kyllä putsaan astiapyyhkeellä .. kuin myöskin kaikki lasit ja muut pöytään laitettavat jutut ... en kans tahdo , et tulee mitään sattumia , jotka vois vaik viedä jopa ruokahalut ..:) hehee ei siit oo kyl pelkoo minun tuttavapiirissäni :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 14:16

Turhanpäistä vouhotusta. Ei ole minusta olennainen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 14:17

Katson joka kerta, kun vieraille laitan kahvilusikat, tai veitset ja haarukat ja ruokalusikat, että ei kovin paljon ole vesipisaroita. Minä pesen käsin astiat, astianpesukonetta en käytä, kun yksin olen.
Ja kun tiskissä laitan ne kuivauskuppiin, niin niihin jää pisaroiden kuvia, silloin kastelen ne ja kuivaan
pyyhkeellä. Hopeoita aterimia ei minulla ole, ei kakkulapiokaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 14:30

hopeat kiillottelen,
tavalliset Carelia aterimet saavat olla kiillottamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 15:24

hopiat juu, silloin harvoin kun niitä käytetään

rosterit saa olla sellaisenaan nyt kun anoppi ei enää ole huomauttelemassa asiasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2010 - 15:36

En tosiaankaan viitsi moiseen ryhtyä. Itse niillä syön, sama onko niissä vesitipan jälkiä vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 17:17

En kiillota tavallisia arkiaterimia. Hopeat kyllä, sitten kun on juhla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 18:01

En kuivaa arkikaluja,mutta paremmat tietenkin,ovat minulle peruja äidiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 19:48

Jokapäiväiset veitset ja haarukat vaan valutusastiaan..Paremmat kyllä kuivaan ja laitan säilöön...mitkä pitää taas huomenna ottaa esiin..kun koko revohka tulee ruokailemaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2010 - 20:17

Tässä taloudessa pestään käsin aterimet eikä mitään kiillotella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 03:52

Ei, en minä kiillottele. Minä olen laiska tiskari muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.05.2010 - 09:25

En kiillottele aterimia, jos oikein on kalkkitahraiset, pyyhin talouspaperilla pahimman pilkut pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2010 - 12:16

Meillä ruokaillaan tavallisilla hackmanneilla, jotka kone pesee ja kuivaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 10:20

Koneeseen en pöytähopeita laita, kuivan pyyhkeellä (pellava), kiillotus silloin tällöin eli tarpeen vaatiessa. Arkiaterimet kuivaan myös pyyheliinalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2010 - 19:29

Pesu huuhtelu ja valumaan. Hopeat myyty tarpeettomana