Onko sinulla säleverhot ? Miten puhdistat ne ?

Minä olen joskus irrottanut ne kokonaan ja pessyt sitten reilusti kylpyhuoneessa. Työlästä puuhaa, mutta ihan pölyhuiskulla ei puhdistu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 20:08

Imurilla sekä ne voi myös hyvin pestä pehmeällä käsineellä, jossa on pesuainetta.Yksitellen, hyvässä järjestyksessä. Tulee hyvää jälkeä.

Lisätty: 05.05.2010 - 20:09

Niin. laita se käsine käteesi ja kasta pesuveteen

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.05.2010 - 16:34

Mulla ei ole säleverhoja,mutta pölyhuiskulla olisin niitä puhdistanut tai jollain kostealla,saippuaharjalla pessyt,niistä väleistä,kuvittelisin näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 16:45

silloin joskus kun asuinme kerrostalossa ja meillä oli sälekaihtimet ..niin minulla oli sellainen harja jonka kanssa niitä putsasin , mut kyllä otin aina välillä kostean liinan käteen ja vedin jokaisen säleen yksitellen lävitse , en ottanut niitä koskaan irti , jot paikallaan vaan niit putsasin.. oli kyl työlästä ..nyt täälä kalliolla kukkulla , kun ei ole missään mitään näköpiirissä .. laitan vain noi markiisit päiväksi eteen ikkunan , jotta ei aurinkoarmas lämmitä liikaa tätä tölliä , niin on helppoa tämäkin elo .. ilman mitään sälekaihtimii .. , joihin syntyi kyl viha suhde siin runsaankin kahdenkympinvuoden aikana , jonka aikana sain niitä olla puunamas ...siis pesemäs .. se ei todellakaan ollut kutsumus työni .. :(

Lähteet:
oma kaamee sälekaihdinten puunaus urakka :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 18:04

On sälekaihtimet ensimmäistä kertaa elämässä, tosin en niitä itse joudu puhdistamaan vammani vuoksi, mutta tyttäreni huolehtii siitä hommasta. Kiitos hyvin kasvatetun tytön, voin siinä häntäni nostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 19:18

Minä imuroin kaihtimet ikkunanpesun yhteydessä. Ovat tuolla lasin sisällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 19:42

Joskus imuroin , mutta yleensä käännän ne kiinni ja pyyhin kostealla rievulla, sitten käännän säleet toisin päin ja taas sama homma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:14

Imuroinnut ja pyyhkinyt...
Kiitos hyvä vinkki matkalaukulta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2010 - 22:07

On parissa ikkunassa käytössä. Pyyhkimällä olen puhdistanut silloin tällöin.