Mistä elokuva kahdeksan surmanluotia on saanut nimensä?

Avainsanat: kahdeksan surmanluotia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 23:26

Kahdeksan surmanluotia on Mikko Niskasen käsikirjoittama ja ohjaama elokuva, joka perustuu löyhästi Pihtiputaalla 7. maaliskuuta 1969 sattuneeseen veritekoon, jossa sekatyömies ja pienviljelijä Tauno Pasanen ampui neljä häntä pidättämään tullutta poliisia.

Lähteet:
lunttaus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.05.2010 - 23:29

Tane on tuttu mies menneisyydestä ja paljon jututin häntä rixun linnassa ja vapauduttuaan.Ampui ensin luodin 4 poliisiin ja sen jälkeen varmisti niskalaukauksella läheltä.Eli 2 kertaa neljä on 8.Yksi konsta oli vielä hengissä ja pyysi armoa mutta Tane vastasi:"Ette ole mullekaan armoa antaneet"!Tänä päivänä asuu riihimäellä vanhusten talossa.Hänen poika istui aikanaan samaan aikaan Tanen kanssa ratista ja sittemmin ajoi kalliota päin menehtyen.Ja vaimokin kuristui lopulta Taunon käsissä...Molemmat olivat alkoholisoituneet kauheuksien myötä...

Lähteet:
Tauno Pasanen tuttu mies

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 06:42

Nimi tulee siitä, kun Tauno Pasanen ampui 4 luotia neljään mieheen kahdesti, siis 8 surmanluotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.05.2010 - 09:14

Näin surullisesta tapahtumasta:
fi.wikipedia.org/wiki/Tauno_Pasanen

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 13:17

Timppa asian jo tyhjentävästi kertoikin. Itse olen pariin otteesenn käynyt paikallakin, missä tuo traaginen tapaus aikanaan sattui, kun sukulaispaikka sattuu olemaan siellä päin. Tunnen myös yhden iäkkään rouvan, jonka mies tuolloin sai surmansa ja moneen, moneen kertaan häneltä olen tuon tapahtuman kuvauksen kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 17:32

Että tuonkin asian piti tapahtua. Ikäviä ovat, eikä loppua ole tiedossa.