Naiset olivat 1950-luvulla erittäin naisellisia, ja näyttivät viimeisen päälle ladyiltä. Miten he pukeutuivat?

Avainsanat: naisten pukeutuminen 1950 luvulla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.05.2010 - 05:10

Vuosikymmenen nainen oli erittäin naisellinen. Hän käytti korkeita korkoja, käsineitä, kellomekkoa tai kynämekkoa. Meikkityyli oli erittäin naisellinen. Marilyn Monroe teki vuosikymmenen meikin tunnetuksi.
50-luvun hiukset saavutettiin yleensä pinneillä kiinnitetyillä rullilla, jotka oli vaikea rullata päähän. 50-luvulla ei ollut vielä hiustenkuivaimia joten rullat päässä yleensä nukuttiin. Vaikka hiuksia kiharrettiin paljon itse, joskus hiuksiin tarvittiin permanentti.

Lähteet:
www.tyylitaika.com/1950-luvu...muoti.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 20:10

Naiset pukeutuivat 50-luvulla käytännöllisesti. Hyvin siisti ja räätälöity look oli haluttu. Naiset käyttäytyivät ja näyttivät viimeisen päälle ladyiltä. Käsineet ja korot täydensivät lookin. Suosittu mekko oli kellomekko. Kellomekon alle puettiin usein suuri alushame tukea antamaan.

Kun kellohame heilahtaa ja vanha foksi soi....... Katri Helena

Lähteet:
www.tyylitaika.com/1950-luvu...muoti.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:26

Maria Lund käyttää juuri viiskytluvun vaatteita esiintyessään ja myös kampauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 21:27

Kellohameet ja tyköistuvat yläosat. Hiuksia jo tuolloin alettiin tupeerata. Hienostelukenkien kärjet ja korot olivat kovin kapeat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 05:26

Kävelypuku oli suosittu se istui kantajaansa tiukasti kapeana ja oli melko pitkä.
Kengät teräväkärkiset piikkikorkoineen. Päähine oli suosittu pillerirasia,
Käsineet ja paljon suosittiin kellomekkoa ja sen alle pyntättyä muhkeaa alushametta.
Meikkityyliin jätti jälkensä tunnettu Marilyn Monroe.

50 luvulla syntyi teinimuoti. Teinitytöt tanssivat Jiveä kellohame tai puolisääreen ulottuvat housut jalassa,
ikimuistoiset valkoiset tennarit jalassa.James Denna toi 1955 farkkumuodin elokuvasssa "Nuori kapinallinen". Hiusmuoti oli kiharat, teinitytöt käyttivät ns "ponnaria".

Lähteet:
google typistettynä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 08:56

Kellohameet oli silloin in. Vielä naisellisimpia olivat 1930-luvulla.Naisellinen nainen oli silloin pinnalla, olivat myös hoikempia kuin nykyään eli vaate kuin vaate näyttää silloin hyvältä. Nykyajan "ladyillä" ei ole ampiaisvyötäröä kuten silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.05.2010 - 09:03

Tietoja saitkin jo, mutta totean että nykymuoti on siihen verrattuna ihan hirveää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 09:30

Kauniita kampauksi kireitä nutturoita .Hiukset tosi kauniisti.Kesäisin kauniita kukkamekkoja helmat pönköllään, tylli alushameesta johtuen.Oli sormikkaita ja käsiväskyjä.Toisilla kauniisti lakit kallellaan pukuun sopien.Jakku pukuja joissa jakussa vartaloa myötäilevä kavennus ,mikä vähän alas levisi.Alaosa erillinen kapeahame.Kangas mustaa jossa kimalteita.Nyt olisi syytä ottaa tuosta muodista kiinni.Oli silmiin pistävän kaunista katseltavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2010 - 14:34

Juu, muistui mieleen ne pienet käsineet, korkokengät, kellohelmaiset leningit,tukka nutturalla, hyvä meikki( silloin jo).Voi, mukavia muistoja.