Onko kellään muistoja Suomen Olympialaisista?

Olin 8-vuotias ja muista kun olin maratonjuoksua katsomassa Siltamäessä vanhempieni kanssa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 10:14

Tallessa on pääsylippu Stadionille. Satu-Pekan maratonjuoksu on jäänyt mieleen ja Dana Zatopek.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2010 - 10:38

Isälläni oli liput ostettu 1940 olympialaisiin, on tehnyt minut kun kisat peruuntuivat muiden kiireiden takia. (Se suuri savotta.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 11:51

Ei ole minulla muistoja olympialaisista Suomesta,kun olen juuri silloin syntynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 12:30

Minulla ei ole mitään muistoja, koska en ollut syntynyt vielä silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 12:40

Minä muistan olympialaiset siitä, että Armi Kuusela valitiin samana vuonna Miss Universumiksi.
En ole niissä ollut, olin nuori tyttö silloin. Zatopekit ovat jääneet nimistä siellä mieleen, ovat usein ristikkonimiä ja varmasti hyvin sympaattisia ihmisiä.

Lähteet:
Tämän mistan ilman googlea

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.05.2010 - 12:45

Ei minkäänlaista havaintoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 15:08

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 15:36

Ei muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:04

On kovastikin, mutta varsin sekavia. Asuin tuolloin Helsingin Taka-Töölössä, siis lähellä Stadionia, jossa kisat pidettiin, ja olin 5-vuotias. Koska Helsinki oli tuolloin melko rauhallinen paikka, saimme vuotta vanhemman veljeni kanssa melko vapaasti liikuskella kotimme ympäristössä ja läheisissä puistoissa. Topelius-puistossa on lottien (?) hernesoppatykit, joissa kisavieraat saivat nauttia lounasta korkeilta "seisomapöydiltä", jotka minusta pikku-ipanasta tuntuivat aivan mahdottoman korkeilta. Löysin myös puistosta eräänä aamuna jonkun naisen käsilaukun, jonka sitten veimme kotiin näytettäväksi äidille. Äiti toimitti sen Töölön poliisiasemalle, josta sitten saimme noutaa myös löytöpalkkion. Muistan myös jotain maratoonista, joka kiemurteli jossain Taka-Töölön ja Etu-Töölön maisemissa. Taisimme päästä myös sisälle ilmaiseksi maratonin saapumisen aikaan, sillä silloin ei enää ollut porteilla vahteja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:12

Olin vasta kiilto isäni silmissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 21:01

Ei ole muuta muistoa..kun isä oli katsomassa olumpilaisia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2010 - 01:34

isän kanssa ainakin avajaisissa ja uimastadionilla, varsinaisia kisatapahtumia en juurikaan muista, mutta paljon muuta olympialaisiin liittyvää kyllä, mm. ensimmäiset livenä näkemäni mustaihoiset ihmiset .....