Voika raskauden alkuvaiheessa tulla veristä vuotoa?

Sanotaan ensimmäisen 1-2 kuukauden aikana. Ei yhtä runsasta, kuin kuukautisten aikana, mutta kolmen päivän ajan sellaista niukkaa vuotoa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 08:06

Alkuraskaudessa esiintyy monilla pientä tuhruvuotoa, joka on täysin vaaratonta. Tuhruvuotoa on usein silloin, kun normaalisti kuukautisten pitäisi tulla. Myös esim. kohdunsuulla sijaitseva istukka saattaa aiheuttaa vuotoa. Niin ikään synnytyksen lähestyessä ja kohdunsuun avautuessa voi tulla pientä vuotoa. Sen sijaan jos tulee kirkasta veristä vuotoa niin että tarvitsee sidettä, tulee ottaa välittömästi yhteyttä synnytyssairaalaan tai lääkäripäivystykseen.

Lähteet:
www.espoo.fi/default.asp?pat...0156;10217

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2010 - 06:58

Minulle tuli toisen raskauden aikana , niukkaa vuotoa alkuraskaus aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 08:47

Kyllä voi mutta jos näin tapahtuu, on paras olla yhteydessä neuvolaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 10:11

Raskauteni aikana minulla ei ollut mitään vuotoa. Ystävättärelläni sen sijaan oli kahdet kuukautisetkin vaikka oli jo raskaana, raskaus olikin hänelle todellinen yllätys, mutta iloinen. Sinuna ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan, niin ei tarvitse olla epätietoisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 11:08

Kyllä se voi olla mahdollista.äidilläni oli olleet normaali kuukautiset kolmannelle raskaus kuukaudelle asti.Mutta joskus se voi olla enne kohdun ulkopuoliseta raskaudesta eli tuulimunaraskaudesta.Tyttärelläni oli näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.04.2010 - 11:47

Jos sinua huolestuttaa niin käänny mieluummin lääkärin puoleen, tulee samalla varmistettua että kaikki on kunnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.04.2010 - 13:10

Oman neuvolasi puoleen kääntyminen auttaa tässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.04.2010 - 15:39

Aina epäselvissä ja arveluttavissa tilanteissa kannattaa kysyä lääkärin mielipidettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 02:42

Kyllä voi ja parasta otta siiloin yhteyttä lääkäriin,,,on keskenmenon vaara olemassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2010 - 07:11

Aina vuoto asioissa kannattaa puhua neuvolaan asiasta.Soittaa ja puhua jos ei ole neuvola aikkaa just silloin.Mulla meni kesken kun esiintyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2010 - 19:50

Voi tulla, monilla tulee kuukutisetkin vielä kolmekin kuukautta(kun eivät tiedä olevansa raskaana). Vuoto on kyllä pelottavaa sillä voi olla keskenmenosta kyse jos tietää olevaansa raskaana.

Itse en ole onneksi vuotanut.Onneksi.