yhdenvertaisuus talotoimikuntien ostoluvissa, alkoholijuomat? Kuka ne voi kieltää yhtä-äkkiä, koska ennen ne oli sallittuja.

Erään kotikeskuksen asukkailla on käytössä virkistysmäärärahat, joita ollaan käytetty mm. pikkujouluissa, vappujuhlissa yms. tilaisuuksissa, sekä talkoissa. Nyt ostoluvassa oli kielto, ettei alkoholojuomia saa ostaa. Mihin tämä perustuu, kuka tästä voi päättää, ja onko olemassa talotoimikunnissa lakia minkä avulla saa näytetyksi miten yhdenvertaisuus pitää toimia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 12:15

Pelkkä yksittäistä tilaisuutta varten hankitun tilapäisen luvan lupamaksu on vähintään 360€, mikäli luvan hakijalla ei ennastaan ole voimassa olevia lupia. Ihan kuka tahansa niitä ei voi edes hakea, koska hakijalla täytyy olla Y-tunnus ja hakemuksessa pitää ilmoittaa anniskelupaikalle vastaava ja varavastaava(t), joilla pitää olla tietty "anniskelututkinto". Lisätietoa aiheesta löytyy tuolta:

Lisätty: 29.04.2010 - 12:26

Tarjoilu on sitten aivan eri juttu. Luvan antaja voi myös luvan kieltää. Tässä tapauksessa elin, joka asettaa talotoimikunnan.

Lähteet:
www.valvira.f...avintolassa.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.04.2010 - 12:49

esim. tämän taloyhtiön juhlissa jos joku haluaisi nauttia alkoholia, joutuisi itse ostamaan juomansa,
eihän kaikki henkilöt kuitenkaan käytä alkoholia, miksi tuhlata yhteisiä rahoja alkoholiin.
virkistyskäyttöön tarkoitetut rahat ja käytön päättää asianomainen elin, joka niitä rahoja jakaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 15:07

- mitähän yhdenvertaisuutta mahdat perätä ?
- varmasti ei ole säädetty mitään lakia jossa määriteltäisiin talotoimikuntien oikeuksia/velvollisuuksia tuossa mielessä
- se joka myöntää talotoimikunnalle käytettäväksi varoja (yleensä talon/yhtiön hallitus), määrää myös käyttöoikeudet/rajoitukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 16:43

Kykkä meillä talotoimikunnnan kokousessa,mikä oli joulun alla, sai glögiä terästettynä tai ilman.
Samoin pihatalkoiden jälkeen oli makkaranpaistoa, olutta ja lapsille limsat.
Luvista en tiedä.

Lähteet:
oma toteamus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.04.2010 - 23:28

Fiksu päätös taloyhtiöltä. Rahoilla on varmaan parempaakin käyttöä. Jokainen ostakoon omat juomat.