Nude on muotia.

Arvatkaas mitä se on.

Lisätty: 28.04.2010 - 15:05

Oikeilla jäljillä olette, nimi nude hieman hymyilytti sillä beigestä on kyse. Luin jutun Hesarin sivuilta. Tylsästä beigestä tehdään vetävä väri toisin sanoen. Kevään muotiväri.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2010 - 14:22

mainosväen mainio markkinointikikka,
saa hyvin kaupaksi kaikki vanhat beessit kun kertoo värin olevan mystinen nude

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2010 - 13:53

Veikkaisin,että joku sukkaväri siis melkein ihonvärinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 13:56

Nude on uusi beessi

Muotilehtiä selatessa on tullut selväksi, että yksi kevään trendiväreistä on nude. Hieman epäselväksi on samalla jäänyt

a) miksi nuden värinen pusero näyttää vaaleanpunaiselta?
b) eikö nuden väristä kenkää vielä jokin aika sitten kutsuttu beigeksi (tai beessiksi)?
c) olisivatko nuden väriset rintaliivit mummomallisina kuitenkin puuterinväriset?

Mikä väri nude siis on?

Googlaamalla vastaukseksi saa lähinnä alastonkuvia, mutta onneksi blogistit auttavat.

"Nude-sävyjä voivat olla vaalea hento roosa, vaalea beige ja hiekan sävyt sekä vaalea ruskea", selvittää Karkkipäivä-meikkiblogia pitävä Sanni.

"Nuden, beigen ja puuterin voisi niputtaa yhteen", vahvistaa Secret Wardrobe -nimisen muotiblogin kirjoittaja Korundi.

"Mielestäni avainsana nudessa on luonnollisuus. Luonnonmukaisuus on jatkuvasti kasvava ilmiö, joten nuden voisi ajatella olevan osa suurempaa trendiä. Käytännössähän nude tarkoittaa ihonväristä. Mutta eikö 'ihonvärinen' tuokin mieleen jonkin tylsän ja käytännöllisen, kun taas 'nude' henkii kauneutta ja aistikkuutta? Näin kärjistettynä ;) "
Kyllä.

Myös muotilehdet käyttävät joskus tuota tylsää suomennosta ihonvärinen.
Ja siitä seuraakin kysymys: Onko se sitten korrektia, että ihonvärisiksi kutsutaan vain vaaleita sävyjä? Eikö tumma ole ihon väri lainkaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 14:01

Ihonväriä sillä tarkoitetaan. Toinen tarkoitus viittaa nudismiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 17:48

Jahas, hyvä tietää uusi värin nimi..nude..hm. jotenkin alaston.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 19:18

Ihana vastaus vähäviisaalta, kannatan ehdottomasti, vanha krääsä menee kaupaksi noin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2010 - 23:29

Onkohan tuo väri tehty juuri siksi ettei vanha pure. Annetaan uusi nimi josta tulee muotiväri, ja niin ihmiset ostavat sitä samaa sävyä mikä ei vielä viimeviikolla kelvannut. Fiksuja tuolla muoti/kauppamaailmassa ollaan - täytyy sanoa.