Karhun poikanen nähty eilen.

Ystäväni oli eilen menossa työkeikalle ylämaalle ,kun melkkolan kohdalla oli metsästä tullut karhunpoikanen tien laitaan,emoa ei näkynyt .tiellä oli lentänyt jokin muovin kappale,josta säikähtäneenä pentu oli noussut pystyyn ja kohta oli juossut takaisin metsään.Olisin halunnut nähdä tämän itsekkin.Useita kertoja itsekkin siellä suunnalla liikkuneena ,en ole karhua koskaan nähnyt,mutta hirviä kyllä useamman kerran.En tietenkään toivo,että kohtaisin karhun,kun olen marjassa tai sienessä,mutta autosta oisi kiva ihailla heitä.

Avainsanat: karhu nähty vaalimaantiellä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2010 - 10:35

Nyt on alkanut karhujen suurhyökkäys itärintamalla. Ovat veteraanit ihmeissään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.04.2010 - 09:28

Vai yrittävät Venäjältä tulla ohi tullin karhuksi naamioituneina?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2010 - 10:18

Hieman idemmässä meitä oli nähty toissaviikolla kaksi aikuista ja kolme pentua. Menivät ihan auton editse tien yli. Kuski harmitteli vain kun sillä erää ei sattunut olemaan kameraa mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 12:01

huii... miten olikin liki kamustas nallukka hipsinyt ...no eipä varmaankaan ole kaukana sit emokaan ollut...täälläpäin mis itse asun ei nallukoita ole pahemmin näkynyt , mutta veljeni mökkimaisemissa kylläkin....on luonnonsuojelu aluetta ja siellä niitä on joskos jonkin moisia petoelukoita....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 12:09

Voi pikku nallukka lähistöllä sun,harmi ettei kameraa kenelläkään mukana just kun pitäis olla,niin tyypillistä.Paha paha muovipussi,pelotti palleron...mutta aina kannattaa olla varuillaan,sillä emo ei varmasti kaukana vaavistaan ja puolustaa raivoisasti,tottakai!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 13:11

Voi pientä kulkijaa, aamu alkaa sarastaa....
Toivottavasti emo oli lähistöllä. Itse en haluaisi joutua kohdakkain karhun kanssa. Mutta eihän niitä täällä Turun keskustan lähellä olekkaan koskaan nähty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 13:40

Varmaan ihan mukava näky.... noin matkan päästä eikä emokarhua lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 14:07

Varmasti ollut kaunis näky. Ei olisi kivaa jos vastaan tulisi marja reissulla. Mutta kyllä minäkin niille autosta vilkuttaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 19:22

Minä olen ongelle mennessäni nähnyt kerran karhun 200 metrin päästä. Kyllä lepikko sai kyytiä, kun pelästyin. Kyllähän ne pienet karhut Ähtärin eläintarhassakin kivoja katsella on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2010 - 22:41

Mökkinaapurimme näki kaivollamme karhun toissa syksynä. Matkaa kaivolta mökille on n. 50 metriä. En ole koskaan nähnyt karhua - merkkejä (läjiä) kylläkin lähimetsissä. Mökillä ollessani liikun paljon luonnossa. Tähän asti ovat ilmeisesti menneet minua karkuun.