Vastaatko aina ja kaikkialla kännykkääsi? Saako/voiko työssäsi puhua puhelimeen?

Meillä töissä (tehtaassa) on ollut puhetta, että tulee kännykielto ja sitä on suuriäänisesti vastustettu, kun lasten pitää saada äiti/isä kiinni. Minua ei haittaisi juttutuokiot jälkikasvun kanssa, mutta kun samat ihmiset tuppaa puhumaan tuntitolkulla ( ehkä vähän liioittelua) tuttujen ja sukulaisten kanssa. Ilman handsfreetä. Ja kun koneet osastolla pitää liian kovaa meteliä, mennään käytävään jatkamaan juttua. Eihän sitä ennen kännyköitäkään joka paikasta tarvinnut saada yhteyttä.

Avainsanat: kännykkä kännykielto käytöstavat puhelintavat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 13:00

En vastaa esim. tuntemattomiin numeroihin, kotona tai työssä, enkä sellaisiin numeroihin, joita ei ole tallennettuna mulla itelläni kännyyn, aattelen et jos ois joku tuttu, niin hänhän vois laittaa vaikkapa tekstarin, et; hei haloo tää on mun uus numero, tms. Töissä vastaan tuttuihin numeroihin, kun ei tiedä aina mikä hätä kelläkin on sillä hetkellä, tosin näitä tulee harvoin työaikana. Itse en soita työaikana omia puheluita, vaikka on sallittuakin, nehän ehtii sit kotonakin. Kyllä mulla myös töissä riittää niiitä, jotka notkuu aina kun näkee siinä omassa kännyssään, et välil miettii et millonhan he ehtii niitä töitä oikein tekeen tai miks ihmettelevät että heillä työt kertyy. Jos käytän julkisia kulkuneuvoja tai meen kauppaan niin laitan kännykän äänettömälle ja soitan sit takas kun on parempi paikka/hetki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 13:19

Olen lopettanut julkisilla paikoilla vastaamisen/puhumisen kokonaan (puhelin yleensä äänettömällä ja automaativastaaja päällä).

Työssä saa ja voi puhua vapaasti (oma koppi).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 14:30

töissä mie pidän puhlan äänettömällä ja katson sitä sillon tällön onks puheluita tullu. yritän olla vastaamatta tuntemattomiin numeroihin, mutta kun se sama numero soittaa jo kymmenettä kertaa niin menee hermo ja on niinku pakko vastata. ruokakaupassa on känny päällä, mutta esim. apteekkiin kun menen niin pistän joko kiinni tahi äänettömälle. niin ja tietyst kirkossa, sairaalassa jne pistän käännyn pois päältä. töissä saa olla puhlat päällä ja saa puhua, mutta kun yrittää keskittyä töihin ja vierus toverin lapsoset soittaa 7 kertaa siin aamun aikana ja se viel puhuu kovaan ääneen niin et varmst kaikki kuulee, ni se vähän sapettaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 11:38

Vastaan aina.Olen Freellancer,joten voin puhua koska tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 12:11

En todellakaan vastaa.Yritän omalta osaltani ylläpitää hyviä tapoja,vaikka välillä tuleekin tunne että ne ovatkin lähinnä katoavaa kansanperinnettä.On aikoja ja paikkoja joissa puhelimen voi joko sulkea tai laittaa äänettömälle, esimerkkinä kirkko,konsertti tai teatteri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 12:50

Eläkeläinen voi vastata ja puhua milloin sattuu olemaan sillä päällä ja jos vielä on muistanut ladata akut. Tuppaa vaan toi puhelin unohtumaan milloin minnekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2008 - 16:46

1. Kyllä vastaan, jos puhelin on auki. Puhelin on kiinni (tai äänettömällä) jos olen paikassa jossa ei sovi vastata puheluihin.
2. Töissä on pakko vastata kaikkiin puheluihin, kaikkien numerot eivät ole osoitekirjassa. Tietysti huomioiden työkaverit ja missä on menossa päivän aikana. Jos on ns. asiaton puhelu, punainen luuri auttaa jälleen.

Handsfree on kyllä pakko olla, ei luuria jaksa korvalla koko ajan pitää ja lisäksi kuuleekin paremmin.