Mitkänäistä kuuluvat ehdottomasti sinun Vappuusi: sima, munkit, kuohuviini, tippaleivät, vappumarssi, työväenlaulut, ilmapallot?

Avainsanat: vappu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2010 - 18:49

Simaa, munkkeja, viiniä, ilmapalloja, serpentiiniä ja muutama tippaleipäkin. Kaikki muut mutta marssit jätetään nyt marssimatta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.04.2010 - 18:39

Jos tästä valikoimasta, niin ne ovat; sima, kuohuviini, ilmapallot;)

Lisätty: 26.04.2010 - 19:53

hei allaolevat, tehän laitatte enemmän kuin laki sallii, kyssärihän kuulu; mitkä näistä (kysymyksessä) kuuluvat vappuusi, höh, teitin kans;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 18:45

sima.munkit ja ehkä vähän ilmapalloja ja serpentiiniä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 18:53

Tippaleivät, otan jo viikolla varmaan ennakkoa, simaa en itse tee, enkä pidä kaupan simasta.
Jeesus-marssin kuuntelen radiodeistä, kun tänävuonna en pääse paikanpäälle.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 18:56

Mahdollisesti sima ja munkin, molemmat kaupasta koska olen töissä enkä ehdi leipomaan. Vapun päivänä aloitan kesämökin siivouksen perinteen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 19:52

Ei mitään ehdotonta mutta simahan on vappuna perinteinen "alkujuoma" ja miksei munkitkin, vaikka ei olekkaan mikään vappuerikoisuus, mutta maistuuhan ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 20:06

Sima aineet ostin tänään ja teen niin paljon, jos joku tulee käymään, saa simaa mukaankin.Oma tekemä sima on hyvää, siinä maistuu kesä.Paljon sitruunaa ja sokeria ja rusinoita.Hyvää omaleipomaa pullaa täytyy olla jossa on pähkinöitä päällä ja fariinisokeria, vielä niitä rusinoita,.Parempia kun munkit tai tippaleivät.Ennen väsäilin niitäkin, mutta nyt näin hyvä.Ulkona täytyy juoda simaa ja syödä pullaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 20:22

Simaa en tee,mutta munkkia saatan tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 20:22

Siman ja munkit joudun passaamaan,mutta jäihän sinne kuohari sekä nauravat nakit ja perunasalaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.04.2010 - 20:58

Kaikki on jäänyt historiaan ja mennyt muodista. Normaali viikonloppu normaaline kostukkeineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 21:43

Ei mitkään. Saatan haravoida, tai sitten teen jotain muuta. Vappu on taaksejäänyttä elämää, ei kuulu mitenkään juhliini. Vappu on työväen ja ylioppilaiden juhla. En katso enää olevani edes nuori ylioppilas, joten en juhli vappua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2010 - 21:55

Ei mikään niistä kuulu vappuuni, koska se on samanlainen viikonloppu minulle kuin kaikki muutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 22:42

reissumiehelle ei mikään kuulu ehdottomasti mihinkään (paitsi ehkä nenä päähän)

tänä Vappuna tuosta listastasi ehkä kuohuviini on ainoa mitä on saatavilla Berluskoonin takapihoilla jossa seuraava kuunvaihde hurahtaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 02:50

Turun vappu on yks sekopäinen opiskelijoiden juhla, jolloin koko kaupunki on kaaoksessa, joten ollaan kotona ja grillataan. Anopilta saadut simat on ainoat aloittajan listasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 08:42

Meille ostetaan pullo Vanhan vapriikin simaa tai sitten Hommanäsin kartanon valmistamaa.
Ei ole mitään Vappupakkoja, meille se päivä on tavanomainen arkinen päivä. Maalle mennään jos kotimaassa ollaan, siellä riittää tekemistä ulkosalla jos sää suinkin sallii.
Vappu on sen verran älytön päivä kaikkinen sekopäisine ilmiöineen että ainoa tapa on irrottautua siitä kokonaan. Toki aiemmin, vuosia vuosia sitten, oltiin jopa Kaivopuistossa brunssilla, "hattu" päässä.
Mitään punertavaa ei meidän Vappuun ole koskaan kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2010 - 10:02

Meidän vappuumme kuuluu sima,munkin serpentiinit sekä ilmapallot.Et ei mitenkään ihmeemmin.