Miksi korvani soi?

sävelten siivin

Avainsanat: ei tinnitusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 10:52

Korvan soiminnen eli tinnitys:

”Professori Jukka Ylikoski (Tinnitusklinikka): - Tinnitus on aistittua ääntä, tai henkilön aistimaa ääntä, joka syntyy ilman että kyseessä on ulkoinen ääniärsytys, eli ei löydy selitystä, minkä takia se ääni syntyy, vaan se syntyy itsestään.”

Lisää aiheesta:

www.tietopankki.com/tinnitys.html

Lisätty: 27.08.2008 - 10:56

Kas nytpä vasta huomasin tuon lisätietoja kohdan. Sitten sinulla varmaan on se paljonpuhuttu musiikkikorva?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2008 - 10:57

Tinnitus (lat. tinnere, korvien soiminen) on korvan soimista tai huminaa, jolle ei yleensä löydy elimellistä syytä. Ohimenevää hetkellistä tinnitusta esiintyy noin puolella väestöstä. Korvien soiminen voi johtua korvan tai sen lähikudosten vaurioitumisesta tai toimintahäiriöistä. Myös melulle altistuminen voi aiheuttaa tinnitusta. Tinnitukseen liittyy monesti myös hyperakusiaa (= sietämättömyyttä normaaleille äänille).

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2008 - 14:53

anna sen soida anna sen soida, oo laita kovempaa hei hei laita kovempaa. soiks siel niinku tolleen? ei vaiskkaan. miulla kyllä välillä tinittää, mut jos väität ettei ole sitä, niin sit en osaa sanuva. jos se jää sun päähäsi soimaan, niin mee sairaalaan. eiku aikuisten oikeesti, jos se on niinku vakavaaki ni kannattaa mennä lääkärille.

Lisätty: 29.08.2008 - 16:31

no kah kummaa... kröhöm siis tinnittää (nietu) tinittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2008 - 23:14

Pitäsköhän tuon Terhin mennä tekstinkäsittelykurssille, kun näyttäis olevan pieniä puutteita tuossa kirjoituksessa. (tiijät kyllä kuka on täällä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 11:49

Kyseessä saattaa olla Tinnitus.Käy lääkärillä,siihen löytyy hoito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.09.2008 - 14:41

voihan se olla vaiva, mutta hyvä puoli on että sittenhän et tarvitse i-podia