Idätättekö leivän päälle esim. herneen versoja tai krassia?

Minun suurta himoherkkua ovat herneen versot ja juuri laitoin kuivattuja herneitä veteen likoamaan.

Avainsanat: kivennäisaine hivenaine vitamiini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 12:19

Herneen versoja on ollut tänä keväänä jo jonkin verran ruokavaliossani.... Erittäin hyviä ja helppoja ja maukkaita juttuja... kun kerran minultakin onnistuu...

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista. Syödään me vaan herneenversoja, saamme paljon tärkeitä vitamiineja yms.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.04.2010 - 12:30

Minun suosikkini on Mungpapu. Löysin hieman tietoutta idätettävistä tuotteista:
www.terveydenhoitouutiset.fi...0104/5.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:31

En idätä enää nykyisin. Mutta hyvä idea, taidan ruveta idättämään taas herneen versoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 13:54

Haiskahtaa selvästi vihannekselle. HK:n blöö on hyvä vihannes.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 15:17

Herneennee versoja tässä kasvatan..mutta kun kun herneet kasvaa voimaalla...niin vetää herneen nenään ihanassa napussa....ei se mitään menen lääkäriin....ja pyydän poistaa herneen nenästänti....ei se varmaan kovin vaikea tehtävä lääkärille..en ole onneksi kahta hernettä vetänyt...sitte olisin jo tukehtunnu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 16:35

Pääsiäisenä rairuohon sijasta idätimme herneitä ja sitten posimme niitä. Auringonkukan versot ovat myös ihan jees.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 16:47

Hyvä idea, taidankin yrittää, kun suuri iso lasitettu parveke.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.04.2010 - 17:36

Ei mitään tuoretta vihreää tähän huusholliin voi kasvattaa. Katti karvajalka popsisi ne tai vaihtoehtoisesti repisi ne hajalleen ennen kuin leivän päälle ehtisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 19:17

En ole niitä itse idättänyt,maistanut olen ja onhan ne hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 21:57

idättäminen taisi olla meidän työpaikkaruokalan emännän himoharrastus, kuusi vuotta syötiin joka aterilla kaikissa mahdollisissa yhteyksissä herneen versoja, mikäs siinä ihan hyviä

ei noita ole tullut kotona idätettyä,
senverran epäsäänöllistä elämää on vietty että tuollaiset harrastukset menevävät aina vähän plörinäksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 11:04

En ole herännyt idättämään,toistaiseksi.Idan vinkistä pitäis hommata mungpapuja,niiden iduista aikoinaan tykkäsin,maistuivat jollekin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 14:20

En erikoisemmin ole ihastunut elävään leipään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2010 - 15:49

En itse idätä vaikka niistä kovasti tykkäänkin.