Eiköhä elämä ole tehty elämistä varten??

Kaikki ei vaan jaksa tantaa mitä elämässä tapahtuu.....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 06:10

Kerran on annettu meille, elämä ihmeellinen, kirkkaana loistavat värit ilon ja ystävyyden.Matkalla ihmeitä nähdään, mieli on kiitollinen . Kaikki on tallella kyllä pohjalla sydämen, jokainen eletty hetki onnnen ja kaipauksen.. Kuuntele kuinka kiitostaan virittää kaikki maa? Kuuntele meren pauhua, aaltojen kuohuntaa,
Kuuntele puron solinaa, talvi pois huuhtoutuu. Keväästä kertovat leivoset, visertää peipon Miksi en minäkin kiittäisi, joukossa tuulien nyt. Eikö nyt aihetta riittäisi, talvi on väistynyt,annetaan auringon kurkkia lempeys katseessaan. Eihän pimeitä nurkkia ole ollenkaan.
Silti metä on monta, jotka uuvat matkalla taakkansa alla, puuttuu monelta ystävä, on sairautta ja pelkoa.
Suomessakin joka toinen päivä vanhus tekee itsemurhan. Synkkää luettavaa.
Ollaanko tultu nii siihen oman navan tuijottajaksi, että lähimmäisen hätää ei nähdä.

Lähteet:
Alku tuntematon, loppu oma ajatus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2010 - 07:55

Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.
Ja lentää siivin valkein niin kuin joutsen.

Nuo laulun sanat sisältävät kaikkein olennaisimman. Elämä on juuri niin hyvä kuin meidän taidoillamme pystyy rakentamaan. Siis nauttikaamme siitä. Se on ainutkertainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 08:10

Elämä tässä ja nyt.Eikä sit joskus.Siihen täytyy tarttua ja elää täysillä.Itkee kun itkettää ja nauraa silloin kun on ilonaika.Ihmiset keksineet paljon kaikkea mistä saa pahaa oloa.Kaikki tunne tulee meistä itsestä, niinkuin vihat ja ystävyyskin.

Lisätty: 25.04.2010 - 18:36

Elämän tarkoitus ,on pahan karkoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 08:18

Voi liisukka hyvä - näinhän se juuri on mitä sanoit: Kaikki ei jaksa taakkojaan kantaa ja meidän kanssa kulkijoiden pitää silloin pukata persiistä ylämäessä ja tarjota käsikynkkää avuksi!

Lohduttavaa on se että jokaikisellä inhimisellä ihmisellä on ylä- ja alamäkiä. Raskasta ja ikävää ja tylsää pitää välillä olla jotta huomaisi sitten ne valoisammat päivät, ja voi veikkonen, kyllä niitäkin löytyy...

Silloin kun oikein ahistaa pitää vaan sitkeästi koittaa löytää niitä asioita joista tulee lohtua: aurinko paistaa (nyt) ja kevät tulee kohisten! Linnut laulaa ulkona ja pupujussit juoksevat pitkin pientareita kuin heikkomieliset - on jääkaapissa riittävästi ruokaa ja puhdasta vettä tulee hanasta... jne...

Vielä on viikonloppua jäljellä: vähän, mutta on kuitennii... Mikä ilon aihe!

Piha on vielä haravoimatta- vintti siivoamatta- ikkunat pesemättä- auto imuroimatta ja kukkien mullat vaihtamatta - siinä sitä onpi tuskan murhetta täällä;
mutta tänään otan ja kurkistan vinttiin- pistän oven hiljaa perässäni kiinni ja totean että voi pojat mikä karsea sotkuja sekamelska!
Painelen pihalle haravoin ne kriittisimmät kohdat ja imuroin auton.
Aurinko näyttää jaksavan paistaa ikkunoiden pesemättömyydestä huolimatta kukatkaan eivät kuole jos ne nyt vähän aikaa vielä vanhoissa mullissaan kököttävät... kastelen ne kunnolla....

Ehkäpä sitä sitten toisena viikonloppuna ehtii nuo loputkin:):):)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.04.2010 - 09:27

Elämistä varten hyvinkin. Eikä kaikesta pienestä kannata murhetta kantaa jos ei aina niin hyvin mene. Eletään ja nautitaan niillä eväillä mitkä meille on annettu. Olkoot ne sitten maallista hyvää tai henkistä kapasiteettia. Minulla vain tuota henkistä puolta on, mutta se kantaa ihmeen pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.04.2010 - 10:27

Näinhän se on - laatu vain vaihtelee itse kullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 11:03

Elää pitää nekin päivät,kun ei mikään luonnistu,huomenna on jo paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 11:11

jos sinulla on nyt rankaa syystä tai toisesta .. niinkuin itse meillä varmaan kullakin on ... tai minulla ainakin on ollut ... niin olen niinä murheen ja pahanolon hetkillä , etsinyt hyvää elämästä sekä tehnyt jotain josta saan paremman mielen.. viimeksi se oli kaupoissa kiertelyä ja , kun jotain kivaa löysin kukkia tai jotain muuta sain siitä hyvän mielen ja uuden katsontakannan elämään ... älä jää suremaan .. mene vaikka ulos haravoimaan se on hyvää terapiaa ja parasta mikä minulle on nyt ..kun kutunomeninen ei onnaa , kun kohtalo taas puuttui peliin ja nyt en voi kutoa , kun kädet ovat kuin nippunakkeja eivät kunnolla pelitä , no asia on siinä kunnossa , et sitä tutkitaan.. joskos sit vaik puukkoa , sihen en heti suostu, mutta nyt tosiaan on tuo ulkona puuhastelu parasta terapiaa minulle :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 11:39

Kyllä vain. Joskus sitä vaan murehtii ja masentuu, mutta jonkin ajan kuluttua huomaa taas elävänsä. Eletään ihan tätä päivää ja täysillä. Nautitaan keväästä, jäiden lähdöstä ja lintujen laulusta. Energia pääsee omiin uomiinsa valon mukana. Masennus selätetty. Kaikki kukat kukkimaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 12:44

Elämästä kannattaa nauttia joka ainoa hetki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 18:07

Kyllä elämä on elämistä varten. Joskus hiukan ruma, toisinaan vähän risa, mutta joka hetki ihan oma. Välillä on myötätuuli purjeissa,kaikki onnistuu, elämä hymyilee. Ja sitten alkaa vastatuuli, kaikki tuntuu menevän pieleen ja tekisi mieli paiskata hanskat tiskiin. Niitä elämän hyviä päiviä osaa arvostaa vasta sitten, kun asiat ovat huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2010 - 23:16

Näin on, ja hyvistä asioista pitää nauttia. Huonot muistot on syytä unhoittaa.