Pitääkö naisen olla hyvä jätkä työpaikalla?

työpaikalla nainen

Lisätty: 23.04.2010 - 05:28

kategoria ura ja työllisyys

Avainsanat: työpaikka nainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 08:54

monet onkin, mutta ei se mikään pakko ole, ja paljon riippuu siitä missä yhteydessä ja tarkoituksessa tuota jo melkein puhkikulunutta sanontaa käytetään

alunperin humoristinen ja hyväntahtoiseksi tunnustukseksi tarkoitettu ilmaisu "hyvä jätkä" on yleistynyt käyttöön jotakuinkin arveluttavissakin yhteyksissä

ja pahiten tämän asian kanssa mokailevat ne naiset itse, jotka väkisten vasten omaa luonnettaan yrittävät olla 'hyviä jätkiä' niinkuin he itse asian ymmärtävät

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.04.2010 - 08:07

Ei välttämättä, mutta ei kai se pahitteeksikaan ole.
Pidän tuota sanontaa "hyvä jätkä" arvostuksena rivakalle naiselle, kuten ennen vanhaan sanottiin rakennustyömailla.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:01

Ei tarvitse olla jätkä, saa olla nainen,mutta menestyvällä naispuolisella henkilöllä täytyy kyllä olla muutamia miehisiksi miellettyjä ominaisuuksia.
Jätkännäköisiä näkee , pukeutuvat kuin miehet yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:38

Onhan niitä"hyviä naisjätkiä"esim.raksoilla.Tänä päivänä on muuten jutut mennyt vähän vinksalleen,että monet miehet ne vasta "juoruämmiä"onkin! Joissain"miehisissä"duuneissa taas on naisia jotka pelkää rakennekynsiensä yms.puolesta ja se ei oikein o hyvä....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 09:44

Riittää, että on oma luonnollinen itsensä. Pakottautuminen johonkin muottiin menestyäkseen ei sovi luonteelleni. Tämä ei kuitenkaan ole ollut esteenä työelämässä - päin vastoin. Arvostan naisellisuuttani ja huolehdin ulkonäöstäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 13:21

Kilpailu on tänä päivänä kovaa, kyllä kova jätkä täytyy naisen olla jos aikoo alallansa eteenpäin. Riippuu tietenkin paljolti mitä työtä tekee ja duunailee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.04.2010 - 14:04

Riippuu varmaankin alasta jolla työskentelee. Hoitoalan ammattiin ei taida sopia kovin hyvin "hyvä jätkä" systeemi. Kun taas raksoilla se on ihan paikallaan, jopa rakennusalan toimistoissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 14:11

Hyvä että on rivakka emäntä,ei pahitteeksi.Minusta työssä pitää olla,kantaa ottamatta ,kertomatta omistaan ,kaikille mieliks ,mielummin hiljaa ja tehdä työ hyvin.Sit menee hyvin ,kaikki pitää suinua hyvänä työkaverina.Kun et tuo julki omia mielipiteitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 19:34

Ei välttämättä, mutta niitäkin olen tavannut. Mutta annetaan naiseudelle heidän ansaitsema arvostus

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.04.2010 - 18:32

Olen itse työskennellyt niin, nais/miesalalla, naisalalla sekä miesalalla. Ja parhaiten pärjäsin miesvoimaisessa työpaikkassa olemalla yksi jätkistä. Ei siellä voinut kainostella jokaisen huomautuksen takia, vaan oli opittava antamaan takaisin. Sen jälkeen oltiinkin hyvin tasoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.05.2010 - 20:31

Kyllä naisen pitää olla hyvä jätkä työpaikalla. Kaikenlainen hienohelmaisuus on syytä unohtaa, sekä liika herkkyys.Naiset antakaa vaan samalla mitalla takaisin miespuolisille työkavereille.Kiusanteko ja huomautukset loppuu siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2010 - 12:45

eikun rolliakka