Idan kysymyksestä sain aiheen kysymykseeni, mikä on Hiki- tai Wikipedia? Mummo ei nyt ymmärrä asiaa, oletkos hyvä ja vähän autat?

Olen tosiaan niin tyhmä, että en tiedä, mistä nyt on kyse.Onko se tavallista nettikieltä?

Avainsanat: hikipedia wikipedia ymmärtämätön

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 23:49

Wikipedia on kuin sanakirja, hikipedian tietoihin ei niinkään ole luottamista.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi hiki-Wikipediaan. Nyt painun pehkuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 21:07

Wikipedian kertomiin tietoihin voit luottaa, mutta hikipediassa tietoihin luottaminen onkin jo omalla vastuulla....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:19

Hikipedia on turhanpäiväinen paikka. En käytä.
Wikipedia on tasokas paikka ja englanninkielisenä versiona vielä tasokkaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:35

Hikipedia; hikipedia.info/wiki/Hikipedia
Wikipedia; fi.wikipedia.org/wiki/Wikipe...ia:Etusivu

Kuka suurmies syntyi päivälleen 121v vuotta sitten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:35

Nykyaikainen ilmainen "Sanakirja" internetissä, johon halukkaat aktiiviset ihmiset voivat lisätä tietoa ja täydentää.
Sieltä löytää selitykset asioille, kuten ennen oli hyllyssä kalliit kirjasarjat, joiden tieto vanheni muutamassa vuodessa "Tiedon Portaat" ja "Facta" ja mitä niitä oli.
suomeksi fi.wikipedia.org/wiki/Wikipe...ia:Etusivu
englanniksi en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

jumppis tarkoitti ehkä Adolf Hitler syntyi. 20. huhtikuuta 1889

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:41

Wikipediaa voit käydä kokeilemassa: fi.wikipedia.org/wiki/Wikipe...ia:Etusivu
Hikipediaa taas luulisin: hikipedia.info/wiki/Etusivu
erilaista tietoo löytyy kummastakin tai kummastakaan:)

ja kun näillä sivuilla seikkailin ja ettisin asiasta tietoo, niin jo joku yllä olevista näppäräsormist/älysist ehti ensteeks, hoh, hoijaaa, ja eikun tutumaaaan taas:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 22:11

Se hikipedia on oikeastaan sellainen pilapaikka. Pojan tytär sen minulle viimeksi neuvoi.
Wikipedian sinä tiedätkin.