Mitä arvelette, menestyisikö Mangolia täällä pihallani, Turussa, laittaisin kohopenkkiin, lämpimään paikkaan seinustan lähelle ?

Aarno Kasvi on Ruissalon kasvitieteellisessä puutarhassa kasvattanut vuosia sellaista. Plantagen niitä nyt myy, ja mieli tekisi.

Avainsanat: mangolia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 09:22

Arno Kasvi tukijoukkoineen antaa hyviä neuvoja, eli suunta kohti Ruissaloa ja Yliopiston puutarhaa, perillä ehkä kuppi kahvia ja sitten kysymään neuvoa.
Arnon saattaa tavata myös lounasaikaan Honkapirtillä keittolautasen ääreltä.

Ohessa linkki keskustelupalstalle jossa aiheena kysymyksesi kasvi.

puutarha.net/index.asp?s=/ke...asp?id=954

Kysyjän kommentti

Minä ostin punaisella kukalla kukkivan Mangolian, päivisin vien ulos vielä sitä ja yöksi sisälle, vapun jälkeen maahan laitan, 2 m, korkeaksi tulee joskus jos säilyy ja keväisin kukkii, minulla on vaaleanpunainen koristekirsikka myös, samaan aikaan niiden pitäisi täällä Turussa kukkia. Aarno Kasvilta minä idean sainkin, kun Ruissalossa sitä hän on kasvattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 10:19

ei taida riittää pelkkä taito ja innostus, tarvitaan myös koko joukko hyvää tuuria että pysyy hengissä näin rajamailla (ja sitten vielä ne kanit ja rusakot)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2010 - 11:04

Se selviää vain yhdellä tavalla: kokeilemalla. Onnea yritykselle. Ja muista sitten syksyllä laittaa kuva siitä hyvin menestyneestä Mangoliastasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:19

Kokeilemallahan se selviää.Toivotan onnea ,että menestyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:28

Kokeilemallahan se selviää. Oikein kaunis kukkanen on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 14:45

Rohkea napsun-viherpeukalo käy vaan kokeilemaan. Mahdollisimman lämmin paikka sille. Hirveästi tekisi mieli laittaa, mutta ei se näillä korkeuksilla onnistu. Minulla on wisteria elikä sinisade oikein hyvällä taimella ja sekin on etelän kasvi, mutta aion yrittää Onnelan seinustalle ja muutama sisälle. Sekin on niin kaunis, mutta katsotaan miten meidän rohkeiden käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 15:44

Kyllä se on mukavaa edes lukea kun Te innolla kaikki joilla on mahdollisuus,suunnittelette kukkasia ynnä muita juttuja. Olen huomannut, että napsussa on monitaitoisia miehiä, kokkaavat ja maata möyrivät.
Minulla ei ole kuin iso parveke, johon laitan kesäkukkasia, mutta täällä on yöt niin kylmiä, ettei vielä
voi laittaa mitään.Mariianikin puhuu sinisateesta, en ole kuuna päivänä kuullut sellaisesta kasvista.
Lohdutan itseäni, että kyllä minäkin nuorena, mutta ikä on vienyt jo voimat ja raihnat tullut kasvattelun sijalle. Pitää keksiä Teidän kasvateille loru oikein.