Mikä kääntää kansansanonnan mukaan kylkeä 19. tammikuuta?

Avainsanat: 19. tammikuuta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 16:33

Talven selkä taittuu ja KARHU kääntää kylkeä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 16:35

Tuoltapa tuota tietoa löytyy... Nyt taitaa jo karhut heräillä....

fi.wikipedia.org/wiki/19._tammikuuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 19:26

Uskoisin, että karhut. Tuosta ei liene tutkittua tietoa. Menee vanhan uskomuksen piikkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 21:07

Ensimmäinen härkäviikkojen merkkipäivä on Heikin päivä 19.1.
Karhu kääntää silloin kylkeään ja sanoo "Yö puolessa nälkä suolessa" tai kysyy "Joko päivä on?"

Vilkunan mukaan 25 Paavalina karhu käänsi kylkensä ja sanoi "hoh,hoh, talvikin on puolessa".
(on hyvä muistaa, on synttäripäiväni, tämä ohi ohjelman.)

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 11:08

Ei kyllä oikein uskoisi että kevät aloittaa tuosta.Oli niin pakkasia ja lunta tuli vähän väliä .Karhukin höristelee itseään.