Onko verenluovutus sinulle tuttu asia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 10:24

vähän toistasataa kertaa tuli harjoiteltua, nyt eläkkeellä siitäkin hommasta (harjoittavat ikärasismia)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 10:45

Kyllä,olen muutaman kerran verta luovannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:56

Olen luovuttanut kerran verta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:01

90-luvulla lopettivat vereni ottamisen yli 80-kerran jälkeen. (asbestosis)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:20

98 kertaa luovutin.Harmi kun en saanut sataa täyteen. Lääkitys estää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 12:13

valitettavasti vain näytteen ottoa varten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 12:14

Noin 100käyntiä ollut.Välillä olin luovuttamatta .Mutta ei ne anna rauhaa aina kutsutaan.Käydään mieheni kanssa.Siellä on hyvät päiväkahvit.Aloin ihan sentakia kun veriaro korkea160,naisen arvoksi.Sillä olen saanut vähän alenemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 16:06

Kävisin luovuttamassa, mutta kun eivät huoli vertani.
Asiahan on erittäin tärkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 16:19

Muutamia kertoja olen verta luovuttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 17:26

Kävin luovuttamassa säännöllisesti 80-luvulla. Sitten kuulin Veripalvelun eläintenhoitajalta, että jos luovuttaa plasmaa, niin se testataan eläimillä. Seuraavan kerran, kun minua taas pyydettiin luovuttamaan, vaadin, etten luovuta plasmaa, vaan verta. Käytiin siinä sitten lääkärin kanssa keskustelua ihan sulassa sovussa, mutta sen koommin ei ole pyyntöä kuulunut. Veripalvelun eläintenhoitaja oli antanut lausunnon lehteen, jossa hän oli lomalta palattuaan tyrmistynyt nähtyään eläinten huonon kunnon, siis eläimet olivat jääneet ilman asianmukaista hoitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 17:58

Vereni ei kelpaa , ei enään ikäni vuoksikaan, mutta ei aiemminkaan, sairauteni ja lääkkeeni esteenä ollut.
Veren vastaaanottajana olen kyllä ollut. Kyllä se kiitettävä asia on Teille kaikille, jotka olette luovuttaneet elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 19:40

Aikanani kyllä luovuttelin, mutta eivät huoli enää. Nykyään olen enemmän saamapuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 20:57

Vereni ei kelvannut aiemmin kokoni vuoksi - nyt voisivat jo ottaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2010 - 13:23

Eipä noille kelvannyt vereni, kun allergioita oli niin paljon.