Kun on siitepölylle allerginen ,niin voiko olla myös muille allerginen samalla?

Vahvat hajuvedet saivat minun silmäni kirvelemään eilen kaupan kassajonossa.

Avainsanat: allergia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 15:27

eikös se yleensä mene niin, että kun allergiaa esiintyy jonkun asian suhteen sitä yliherkkyytä hlposti ilmaantuu muidenkin juttujen suhteen?

eli varmasti voi

omat kokemukset tästäkin asiasta onneksi puuttuvat, mutta mitä nyt muita olen kuunnellut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 09:35

Kyllä voi olla, minä olen monelle ruoka-aineellekin allerginen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:03

Kyllä eläinten hilseelle ja kuten maarit3 jo mainitsikin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:00

Kyllä allerginen voi olla mille vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 16:02

Voi olla. Moni on allerginen eläimille ja ruoka-aine allergioita on tänä päivänä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 20:48

Sinun kannattaa seurata mitkä aiheuttavat oireita ja sitten välttää niitä mahdollisuuksien mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 02:57

Voi toki. Avomies saa oireita siitepölystä ja heinistä. Mä saan oireita koivusta ja tomaatista. Mikään ei estäisi sitä, että oltaisiin molemmat vielä allergisia vaikka kissalle.

Vahvoille hajuille voi olla herkkä ihan ilman allergiaakin. En tiedä, mitä hajuvesi voisi sisältää, joka aiheuttaisi ihan allergiaa, mutta silmiä ja hengitysteitä ne tuoksahtavat leidit ärsyttää kyllä mullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 13:08

mahdolliset allergiat selvävät allergiatesteissä. Hajusteyliherkkyys/tuoksuyliherkkyys on huomattavasti yleisempää kuin allergiat. Taitaa olla aloittajalla siitä kyse. Jos on yliherkkä tuoksuille kannattaa käyttää tuotteita joissa on mieto tuoksu tai sitten täysin tuoksuttomia. Jos kotonakin on sen seitsemää sorttia ei tuoksua kyllä siihen jo alkaa reagoida.
Valmisruoissa on säilöntäaineita joihin moni reagoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2010 - 13:32

Jos on allergiaan taipumusta, voi olla vaikka mille allerginen.