Mitä sana "Kiitos" sinulle merkitsee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 22:33

Hyvin paljon puolin ja toisin. Liian harvoin käytetty ilmaisu josta molemmat saavat hyvän mielen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 22:44

Se on sana jonka äitini opetti minulle jo pienenä lapsena ja jonka olen opettanut omalle lapselleni. Toivottavasti hänkin opettaa omilleen sen sanan merkityksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 22:53

aidosti saatuna tuntuu mukavalta kuittaukselta toimistani

annettuna se on tunnustus jostain minkä olen hyväksi kokenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 00:56

Minulle lausui kauneimmat sanat 3-vuotias pikkupoika, joka istui polvelle, halasi ja sanoi: "Kiitos pappa"!

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 02:39

Paljon, sehän tuottaa hyvän mielen. Yritän muistaa kiittääkin hyvin useasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 05:10

Kohteliaisuutta, arkista kiitollisuutta.
Aito kiitos lämmittää sydäntä todella pitkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 07:09

Kiitos sana merkitsee minulle todella paljon jo pienikin kiitos lämmittää mieltäni ja sydäntäni.Kiitos sanaa kuulee tänäpäivänä harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 07:15

Pieni sana jonka merkitys on suuri. Niin harvoin me suomalaiset sitä annamme toisillemme. Se on sana jonka lapsuudessa opimme ja se ei kulu vaikka sitä kuinka käyttäisimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 08:03

Kiitos on sana, jota käytän hyvin paljon ja ärsyynnyn jos joku ei edes kiitä kun teen hänelle hyvän työn.
Olen sen sanan suhteen itserakas, huomautan läheisillenikin, että edes et kiitä, jos huomaan ,että
hän ei kiitä ei juuri minulle, mutta kolmannelle henkilölle. Äidin syvä opetus kiitos syvän niiauksen kanssa
on juurtunut takaraivooni, eikä irtoa täi kammallakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 08:17

Kyllä kiitos on mukava saada silloin, kun se tulee aidosti ja silloin, kun tunnen tehneeni todella toiselle hyvän työn tai antanut avun. Liian hankka kiittely ärsyttää ja muuttuu mielestäni mielistelyksi. Itse kyllä kiitos sanaa käytän, mutta varoen juuri sitä mielistelyksi muuttumista.
Kiitosta ei kuitenkaan käytetä liikaa tässäkään maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 08:21

Hyvältähän se tuntuu niinkuin anteeksipyyntökin silloin kun niitä aiheesta ja aidosti lausutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 08:44

Kiitos on päivittäin käytössäni oleva sana. Meillä on perheessäkin tapana kiittää toisiamme huomaavaisuudesta. Kiitoksen sanominen kuuluu hyviin tapoihin ja olen tyytyväinen, että lapseni on nämä oppinut. Kyse on huomaavaisuudesta muita kohtaan, ei mielistelystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:07

Aidosti kiitollisena sanottu kiitos kuulostaakin oikein kiitokselta. Harvoin se vain lähtee sydämenpohjasta, mutta silloin kun se sieltä tulee, se myös menee sinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 19:03

Kiitos on yksi niistä sanoista, jotka opetetaan varmaan jokaiselle jo pienenä lapsena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:20

Sana kiitos kuuluu sivistyneen ihmisen sanavarastoon. lapsena se opetettiin ja tapana on pysynyt. Olen siirtänyt tavan jälkipolvelle ja hyvin on omaksuttu. Jokaiselle sitä ei näköjään opeteta.... sana kiitos ei ole mielistelyä.