Lintu havainto,kurkiaura lensi tänäaamuna varhain meidän ohi.

Niitä oli useita ja lentivät matalalla,ääntä en kuullut,kun työkone piti meteliä,kun imi hiekkoja meidän uudelta asvaltilta.

Avainsanat: kurjet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 09:00

Yksi kurkipari esitti iloksemme kosio menot järven jäällä,kun olimme viime lauantaina saunassa
rannalla. Hetken päästä västäräkkipari tuli keikuttamaan pyrstöjään laiturille.Että sellainen saunareissu.
Muutama pieni kurkiaura on lentänyt ylitsemme.

Kysyjän kommentti

Teillä onkin ollut kivaa katsottavaa luonnossa,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 08:42

Minä en ole havainnut vielä ainuttakaan kurkiparvia laisinkaan.Enköhän ennätä vielä näkemään niitä kevään mittään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 08:55

Joutsenia näin kolme viikkoa sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 09:01

muutama kurkipari on sattunut silmiini viime päivinä

toinen lintuhavainto, punarintoja on lähipusikoissa tosi paljon (lienee joku muuttoparvi)

www.google.fi/imgres?imgurl=...s%3Disch:1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 10:35

Lintuhavainnot lisääntyvät päivä päivältä, muutama kurki nähtynä, tämä esimerkkinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 11:40

Minä näin kurkiauran alkukuussa (3.4) Porissa Mäntyluodossa kun oltiin katsomassa muutolintujen saapumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:24

Keuruun ilmatilassa lensi 7.4.2010 joutsenia, kurjista en ole sattunut vielä kuulemaan.
Täytys tuolla ulkona olla paljon, siellä on mielenkiintoista havainnointia näin keväällä.
Iloitaan mekin kun lintuparvet tietävät, että pohjoissa Suomessa on kevään alku ja tulevat tänne.
Syksyllä herää kaipuu, eikös sitä lauteta:" että on kurkiaurat lentäneet jo kauas pois."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 13:33

En ole tehnyt vielä lintuhavaintoja, ehkä piakkoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 15:36

Viime lauantaina Hangossa saapui kurkiaura meren yli, eli ovat Suomessa. Kaikki muutkin peruslinnut, pääskystä en ole vielä tavannut täällä. Mutta västäräkkikin oli Hangon korkeudella. Joten ihan kohta pitäisi olla kesä, jos loruihin on uskomista. Kyllä tämän päivän sadekin vauhdittaa kesän tuloa, sen verran paljon vettä satoi pitkin päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 00:24

Linnut lentää aikanaan, ja minä herään aikanaan, joten päätelmä on, etten useinkaan näe kurkien ylilentoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 00:51

Meidän yli lensivät jo reilu pari viikkoa sitten etelää kohti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 10:24

Ei ole muuttolintuja horisontissa näkynyt vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:47

Kaverin pellon nurkille on jo tulleet samat (?) kurjet jotka kuulemma ovat asuneet siellä jo vuosia. Tänne meille asti ei se porukka ole vielä ehtinyt - vaikka niitä ei näkisi ovat yleensä sen verran kovaäänistä sakkia että kuulee varmasti kun menevät yli. Syksyllä on nurkilla aina kaikenlaisia bongareita parimetrisine kaukoputkineen joten ainakin pois lähtiessä tästä yli menee jokin reitti, kai ne palaakin suunnilleen samaa kanavaa pitkin...