Raparperiherkkusi on? Vai etkö pidä ollenkaan?

Lisätty: 14.04.2010 - 16:12

Näin muuten on, että hyvät hillot tulee. Itse tykkään uuniraparperistä vaniljakastikkeen kanssa....ja pienenä tyttönä rakastin laulua" äidin kasvimaalla, raparperin alla, sammakolla koti oli kultainen"....
Mansikka ja raparperi ne yhteen soppii. Ennen muinoin vatkasimme vain kermaa, kun ei ollut vaniljakastike niin huudossaan.

Lisätty: 14.04.2010 - 16:27

Raparperimehu ja gini, kiitos. Sitä täytyykin kokeilla.

Avainsanat: herkku raparperi kesä alku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 16:09

Yleensä teen ekana piirakan.Heti kun ekat rapskut nousee ja niistä saa jotain irti.Nuorempana söin tosta tuoreena niitä.Hillonakin hienoin hillo mitä tiedän, täytekakun väliiin-

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 16:14

Makea raparpesisoppa on vallan loistava. Keitän ensin sopan ja sitte kaadan joukkoon pussillisen jäätyneitä mansikoita tai vadelmia mukaa pakastimesta (pistä vasta kun soppa on valmis). Sinne sulavat hiljalleen joukkoon. Varo vielä etteivät mene "rikki". Pieni kirpeä mansikan tai vadelman makupala on herkullinen. Kannattaa kokeilla. Muistathan, että joukkoon laitettavat marjat jäätyneenä. Sopivat muutkin marjat, mutta mielestäni mansikka on paras.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 16:15

Mikä parempaa kuin keväisistä raparpereistä tehty piirakka ja kyllä minä syön kiisseliäkin.
Mutta mitä me sitä ennen laitoimme piirakankin päälle, kun ei valmista vaniljakastiketta ollut
saatavilla, ainakaan näissä mitoissa. Tuntuu kuin se vaniljakastike sopii ruokaan kuin ruokaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 16:25

kiisseliin meillä suurin osa menee, joskus harvoin kun leipomuspää sattuu niin saa niitä piirakoitakin

silloin kun anoppi vielä oli huolissaan meidän muonituksestamme kellari oli täynnä raparperimehuja ja hilloja

ps. raparperimehu sopii hyvin lantringiksi ginin kanssa, sellaisten mielestä jotka pitävät vähän kirpeämmistä jutuista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 17:20

Raparperikeittona tai suoraan maasta. Ei se niin hapanta ole se vain maistuu happamalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 18:34

Raparperipiirakkaa,nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 18:41

Raparperi piirakka ja torttu...mitä tulee heti tehtyä,kun on nuoria ja tuoreita..Raparperikeitto missä mansikoita seassa on myös hyvää..,Hyvää vauhtia jo näyttää raparperit nousevan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 18:42

Nuo perinteiset minäkin teen. Joskus olen laittanut niitä marjojen jatkoksi mehustumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 18:57

Rahkaraparperipiirakka on herkkua, nam! Ihan vesi jo kielelle tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2010 - 19:17

Raparperikiisseli sellaisenaan, ilman muita marjoja tai kastikkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 20:56

Raparperipiirakka ja -kiisseli. Voi kun saisi näitä herkkuja pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 13:04

Käy sen verran rajusti hampaisiin että varsinaisesta herkusta ei voida kohdallani puhua. Mansikkakiisselin joukossa menee kunhan niitä paloja on ymmärretty laittaa sinne kohtuudella.