Mitä mieltä olet turkistarhoista?

Ymmärrän kyllä,että turkistarhaaminen on monen ihmisen elinkeino,mutta,kun ne eläimet ovat niin ahtaissatiloissa,että sääliksi käy eläinparkoja.

Avainsanat: turkis tarha eläin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 22:46

En hyväksy ollenkaan. Turkistarhaus on julmaa eläinrääkkäystä. Kannatan täyskieltoa tarhaukselle.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 21:48

Kyllä minä sen elinkeinona hyväksyn, mutta sanoin kuin Sinäkin niiden elinoloja pidän kurjina.
En ole käynyt koskaan turkistarhalla, mutta onko televisio sitten näyttänyt pahimmat tapaukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 22:23

Vastakysymys mtenpaljon aktivistienvapauttamat eläimet kärsivät luonnossa ja mita tuhoa villimijkkisaakaan tuhoabaikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 00:23

Kun tarhauksesta puhutaan, ajatukseni jakautuvat kahtia. Toisaalta ymmärrän elinkeinona, ja toisaalta en voi hyväksyä missään muodossa. Enkä osaa enempää tähän vastatakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 09:53

Turkistarhaus on elinkeino joka poikii työtä myös monille muille kuin varsinaisille tarhaajille.
Aktivistit tuottavat enemmän tuhoa kuin tarhaajat.
Onko joku käynyt turkistarhalla ihan päivänvalossa ja rehellisesti katsomassa miltä siellä näyttää? Itse olen enkä näe peikkoja asiassa. Kannattaisi suunnata energiaansa johonkin muuhun kuten esim. työntekoon (tämä siis kommenttina kettutytöille ja muille vouhkaajille).
Vapaaksi päästetyt minkit (niitä kyllä myös karkaa) tuhoavat muun elämistön, se on nähtävissä eräällä seudulla rannikolla, jänikset ja oravat ovat vähentyneet ihan minimiin. Ja minkkejä joudutaan tappamaan erilaisin keinoin.

Lisätty: 14.04.2010 - 13:25

TV:stä näkeee jotkut ääritapausket ja niitä joutuu kyllä etsimällä etsimään niitäkin. Jos käy läpi kaikki eläinpitotapaukset ihan kotikoiriiin asti, löytyy aika ikäviä asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 10:38

Ei tunnu mukavalta että eläimiä pidetään häkissä ja vain yhtä ainoaa tarkoitusta varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:50

Minusta se on eläinten rääkkäystä pitää niitä ahtaissa häkissä ja sit tapetaan kauniin turkiksen vuoksi.onneksi en turkkia omista enkä ihmeemmin turkiksia käytä.Joskus on takissa hupun reunassa turkista ollut ,mutta ei ole enää.En pidä mistään eläin rääkkäykksistä.Ihminen on suuri peto,kun rääkkää eläimiä.On elämillä oikeus hyvään elämään ei mihinkään kidutukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:19

Joutaisi lopettaa ja lailla kieltää tykkänään mokoma elikoiden kiusaaminen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 13:54

Jos tuo olisi ainoa eläinryhmä jotka kärsivät ihmiset aikaansaannoksista niin ymmärtäisin hädän ja protestit, mutta valitettavasti näin ei suinkaan ole. Kuukausittain saa lukea kuinka vasikat ovat tukehtuneet lantaan ja hevoset syöneet kuollutta lajikumppaniaan ja vastaavia juttua on myös muista eläimistä. Olen WWF:n jäsen ja en pysty ymmärtämään sitä miksi huolta kannetaan vain turkiseläimistä?

www.wwf.fi/