Onko teillä hyvä laskupää vai joudutteko turvautumaan laskimeen.?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 13:34

hyvä että on päässälasku hallussa, laskimen käyttö jäi lähes kokonaan siinä vaiheessa kun rillit tulivat pakollisiksi apuvälineiksi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 13:49

Minä lasken päässäni hyvin kaikenlaisia laskuja, en muista milloinka olisin laskinta tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 14:11

Hyvä on laskupää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 14:17

Olen siinä onnellisessa asemassa, että laskupääni toimii senverran hyvin etten ole tarvinnut laskukonetta aihkoihin. Tästä taidosta on aidosti hyötyä varsinkin kauppareissuilla. Pystyn hyvin nopeasti laskemaan päässäni esim. sen paljonko johonkin hetkeen mennessä olen kuluttanut euroja vaikkapa ruokaa ja näin tarkistamaan onko järkevää tuhlata enää enempää rahaa ostoksiin ennen kassalle menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 14:48

Tavallisimmat lasken päässä, mutta jos tarvitaan eksaktia tietoa, niin otan koneen avuksi. Työssäni joudun laskemaan paljon ja muistamaan paljon nippelitietoa, joten ei mitään syytä rasittaa itseään liikaa. Laskukone on hyvä keksintö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 14:50

Laskin on yleensä messissä kun laskutoimituksia teen. Jopa autossani on laskin jolla tankattuani lasken bensan kulutuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 16:37

Kyllä laskupääkin toimii..mutta hyvänä apuna on taskulaskin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:40

Ihmeellisen hyvin laskupää toimii, siis laskuja laskiessa, toiden pään kanssa ei aina voi olla varma.
mutta kyllä minäkin laskukonetta käytän kotona ainakin suuremmissa jutuissa.
Kaupassa lasken vielä päässäni noin markat. Meillä oli kotona hyvä konsti opetella kertotaulu,
nuoremmalle tytölle se laitetiinn WC oveen ja hän sitä siellä ollessan tankkas. Ja kymppi oli
aina matikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 18:27

Toiset ovat oikein mestareita laskemaan "päissään". Onko siihen nykyaikana edes tarvettakaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 19:13

Laskutikulla minä funktiot ratkaisin "päissäni"! Nuo kalkulaattorit helpottavat huomattavasti asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.04.2010 - 19:27

Sen vähän mitä laskea tarvitsee, sujuu se päässälaskuna ihan hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 19:51

Jumpsis eikö lakutikulla laskiessa 2x2 ole likimain 4.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:10

Pääni on kunnossa, olen nopea laskemaan ilman laskinta. Toki joudun käsittelemään "suuria numeroita" työssäni ja kaikki täytyy olla oikein, silloin tietysti laskukone käyttöön.
markkoja en laske koskaan kun niitä ei ole edes käytössä. Matkoilla vieraan valuutan muunnan kyllä hetkessä euroiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 10:26

Pienet kotitehtävät pyrin laskemaan päässäni, mutta työssä lasken koneella.