Mikähän on tämä ehdotus? The Finnish Untuned bell? Mihin se on suunnitteilla?

Lisätty: 13.04.2010 - 08:55

Mitä pidät siitä, onko "näköinen"?

Avainsanat: teos moderni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 18:49

Kuvataiteilija Helene Schjerfbeck saa modernin muistomerkin Tammisaareen. Norjalaisen taiteilijan suunnittelemaan muistomerkkiin kuuluu kaksi teräspylvästä, kirkonkello ja puistonpenkkejä.

Hyvin kaunis ajatus, on minun mielipiteeni.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 08:52

Helene Schjerfbeckille moderni muistomerkki Tammisaareen.

yle.fi/alueet/helsinki/uusim...98929.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:38

Kuvataiteilija Helene Schjerfbeck saa modernin muistomerkin Tammisaareen. Norjalaisen taiteilijan suunnittelemaan muistomerkkiin kuuluu kaksi teräspylvästä, kirkonkello ja puistonpenkkejä.

Anne Katrine Dolvenin teos on nimeltään The Finnish Untuned Bell.

- Metaforisesti kiintoisa monumentti. Itsestään selvä ja korkealuokkainen, yhdistyy lähes täydellisesti Schjerfbeckiin. Ehdotuksella on vahva symbolinen lataus joka koskettaa ja herättää katsojassa vastakaikua. Uutta luova teos osoittaa kunnioitusta taiteilijalle, joka loi uutta omana aikanaan, kilpailutuomaristo luonnehtii.

Kansainvälisen suunnittelukilpailun kautta valittu teos pystytetään Tammisaaren pienvenesataman lähellä sijaitsevaan puistoon, Skepparträdgårdeniin.

Helene Schjerfbeck asui ja työskenteli Tammisaaressa useaan otteeseen 1800- ja 1900-lukujen vaihteessa. Taiteilijan Tammisaaren-vuosien tuotantoon keskittyvä näyttely keräsi ennätysyleisön Länsi-Uudenmaan museoon viime kesänä.

Muistomerkin suunnittelukilpailuun tuli lähes 150 ehdotusta eri puolilta maailmaa. Schjerfbeckin muistomerkki valmistuu ensi vuoden toukokuun loppuun mennessä.

YLE Helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 08:39

Taisi olla pieni ja vaatimaton saaja kun ei tuon hulppeampaa kelloa ole rakennettu.