Rannikolla asuvat napsulaiset,ostatteko suolasilakkaa kotiin talvenvaralle?

Minä ostan tuoretta kokosilakkaa,jos sitä saa ja sitten puistan ja pyöritän ruisjauhoissa ja paistan voissa.

Avainsanat: silakka suolattu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 14:06

En osta, torilla myyvät silakoita eri muodoissa , tuoretta, ja maustesilakkaa, filettä , koko silakkaa, ja tuoreita ovat. ( kehuvat että parempia ovat ja tuoreempia antamaan nautintoa mitä mieheni ) heh heh.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.04.2010 - 13:36

talveen on vielä pitkä aika ...

kyllä ne ovat jo menneen talven lumia (jo vuosia sitten) kun suolasilakkaa varastoitiin talvisärpimeksi, minä olin siihen aikaan ihan pikkupoika ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 13:52

En osta. Ite kalastan ja ite laitan. Hyvää on, mutta pieniä on silakat joulukalaksi.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 14:17

En osta, enkä käy turuilla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 14:17

en varastoi suolasilakoit , ainuit mitä suolaan on metsäsienet , niitä vain ainoastaan.. mut samoin tykkään laittaa tuoreista silakoista voilla paistaen tai jos joskus niin savustaen .. mut suolata en viitsi niitä, kun niitä saa ympärivuoden jossain muodossa ,mut noit sieniä ei niinkään... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 15:16

En osta. Lapsuudesta muistan suolasilakat jotka olivat todella hyviä,ne valmistettiin avotakassa halstaroimalla (eräänlaista grillaamista). Sitä herkkua ei enää koskaan saa maistaa, valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 15:42

Minäkin muistan kun isäni meidän lasten mahatautiin, savusti suolasilakkaa.
En muista auttoiko se, mutta joka tapauksessa on jäänyt mieleeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 19:09

En osta, laitan lohta kun kalahammasta kolottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2010 - 20:43

Kaukana rannikosta asustan. Minä suolaan itse muikkuja, ei tarvitse ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 21:55

En suolaa silakoita talven varalle...Käytän kyllä silakkaa tuoreena,konaisina paistettuna,halstrattuna,silakkapihinä ja kaikenlaisia maustesilakoita teen..tässä nyt jotakin,kun silakka on todella monipuolinen ja hyää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 09:18

En osta,lohi on minun suosikki kala.