Tänään näin useamman kymmenen parven sysimustia lintuja. Mitä ne voivat olla? Olivatko naakkoja? Ihan hirvitti.

Niitä todella oli iso parvi täällä Keuruulla. Kävi vain kahaus ja kaakatus, oikein säikähdimme
tyttäreni kanssa niitä. Mutta emme osanneet muuta epäillä kun naakkoja.
tämä on näköhavainto, valitettavasti ei kuvaa.

Avainsanat: sysimustia aika isoja lintuja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 11.04.2010 - 21:31

Tuoltako ne näytti?
www.vastavalo.fi/naakka-naak...49416.html

Kysyjän kommentti

Kiitos kuvasta. Vieläkin värisyttää.Saat 10+ siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2010 - 18:18

Onkos se naakka ihan sysimusta? Näin perjantaina kaupungissa käydessäni naakkoja ja ei ne ihan mustia olleet. Mustista linnuista tulee korppi mieleen...ei kyllä ne varmaan naakkoja ovat olleet. nehän tunnistaa siitä, kun ne sanovat "naak, naak"...

Lisätty: 11.04.2010 - 18:19

www.suomenlinna.edu.hel.fi/v...aakka3.jpg
www.ksml.fi/multimedia/dynam...12001b.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 18:35

Ne naakat muuten tietävät junan aikataulunkin (Pietari-Helsinki).
Tulevat muutama minuutti ennen junan tuloa asemalaiturille odottamaan.
Sitten syövät liiskautuneet itikat ja lähtevät pois. Viisaimpia lintuja.
Tämä tarina on tosi.

Lisätty: 11.04.2010 - 18:36

Toivottavasti joku kehä kolmosen sisäpuolella vahvistaa asian.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 18:54

naakkoja todennäköisesti

täälläkin on muutaman vuoden hiljaielon jälkeen taas tosi suuria parvia liikenteessä

Papan tarinan voin hyvinkin vahvistaa, täällä on ihan tuttu näky kun naakat tulevat isoina parvina päiväksi 'töihin' keskustaan, hajaantuvat 'toimistoihinsa' ja sitten taas iltapuolella kokoontuvat parviksi mennäkseen lähiöihin yöpuulle ( viettävät yönsä satojen yksilöiden kommuuneissa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:06

Kyllä ne varmasti oli naakkoja,kun oli parvessa.Korppi ei parveile.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:16

Kyllä taisi olla naakkoja ,kun oli parvi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 19:50

Aamuisin ja iltaisin kokoontuvat täällä kertoilemaan ilmeisesti päivän hyvistä ruokapaikoista joissa ovat käyneet.Varsinkin illalla kuuluu hirveä"naakatus"ja niitä on puun oksat mustanaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 22:31

Naakka on kyllä melkein musta lintu.Ei kuitenkaan niin tumma kuin mustarastas.Näin keväällä linnut lentelevät parvissa. Se on elämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2010 - 09:45

yx kerta , kun taas tunne keskustan villinään ajelin käveli joku naakka kävelytietä pitkin toiselle puolelle tietä .. ihan asiallisesti,mut mä pysäytin autin hiukan kauemmas ja ihan , kuin se naakka ois kohdallani nyökäyttänyt päätään ja jatkoi kävelyään .. ei siinä muuta , mut mä kyl repesin nauruun yxsikseni oli se niin koominen siinä kävellessään.. jot viisai ovat :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 08:38

Olivat mitä ilmeisimmin naakkoja, ovat mustia ja liikkuvat isoissa parvissa.