Lapsuutesi hauskin seuraleikkipeli?

Avainsanat: seuraleikkipeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 18:47

Piiloleikki oli tosi suosittu..Ja sokko... että silmät sidottiin ja piirissä pyörimme ja soko oli keskellä..sitten kun sanoimme stop kaikki pysähtyi..ja sokko otti jonkun kiinne..ja piti tunnustella kuka oli kaveri jonka sai kiinne..kiinijoutuja joutui taas sitten sokoksi..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2010 - 16:33

Afrikan tähti ja korttipelit. 10-vuotiaasta shakki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 16:49

Niitä oli useta mutta ensiksi tulee vaikka 1i tikkua laudalla. Oli pikki kenttö ja kanhasmaasti polkuineen ja pieni vuoti nii hviö piilopaikkoka oli sekä myös vanha radanpohja puskineen, Tietysti pelit vaihtelinat aina pallopeleihin mutta tuo tuli en sin mieleeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 17:18

Aivan kuin Timpalla. 10 tikkua laudalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 17:24

Piilosilla leikki. Siinä yksi jäi paikolleen ,silmät suljettuna. Toiset nauroi ja juoksi minkä pienet vikkelät kintut, vei piiloon.Hakijalle sovittiin joku luku mihin laskee ,sit sai avata silmät ja hakea.Ekana löydetty ,siitä tuli seuraava hakija.Oli kivaa kun oli paljon porukkaa .Eikä lapset tehnyt pahaa.Opitiin toisiltamme paljon.Kyllä uni maittoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 18:58

Niitä oli paljon,en osaa hauskinta sanoa ,mutta yhden mainitakseni :kirkonrotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:21

Ulkona ehdottomasti 10-tikkua laudalla. Sisällä pelattiin monopolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 19:31

Pelattiiin mustaa Pekkaa, hypittiin ruutua, karttusilla oltiin siinä tärkeimmät.
Niin ja tammea ja myllypeliä kyllä joo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 20:26

10 tikkua laudalla ja karttupiilo sekä inkkarileikit. Rosvoa ja poliisia leikimme myös (miulla kun oli vaan naapurin pojat leikkikaverina tai Helsingistä serkkupoika) Afrikan tähti oli peleistä suosituin. Minä tykkäsin jo pienenä tyttönä tehdä näytelmiä joita sitten serkkujen kanssa esitimme mummolleni. Useamman kerran viikossa oli teatterisitys. Filmitähtiä olimme usein ja kaikenlaisia matkaleikkejä. Esim. pakkasimme laukut ja saatoimme mennä päiväksikin isolle kivelle istumaan, kun olimme muka suuressa valtamerilaivassa matkalla kaukaisiin maihin. Sieltä lapsuuden kulta-ajoista jo sai alkunsa kiinnostukseni matkustamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2010 - 23:41

meilläpäin ehdottomasti hauskimpia olivat (ankarasti kielletyt) merirosvoleikit

yritettiin kaataa toistemme veneitä ja lauttoja, ryöstelimme naapurisaarten aarteita jne.

- vaikka nämä olivatkin niitä kiellettyjä leikkejä, kukaan ei koskaan hukkunut eikä saanut pysyviä vammoja, 'vesikauhusta' ei ollut tietoakaan ja kaikkista meidän saaren mukuloista tuli tosi hyviä uimareita - hyödyllinen taito loppuelämäksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2010 - 09:41

Ruudunhyppely heti lumien sulettua. Polttopallossa saattoi olla mukana kaikenikäiset lapset. Piiloleikit ja pesäpallo, nelimaali ym pallonlyöntipelit. Korkeushyppyä harrastimme myös sahanjauhokasaan. Ja tietysti rosvo ja poliisileikit, kun poikia oli koolla. Tyttönä pidin tietysti eniten tuosta ruudunhyppelystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.04.2010 - 09:57

Nuo leikit ovat minulta jääneet lapsuudessa. Yksinäinen muksu kun olin. Joskus perheen lastenlasten kanssa kyllä laskettiin joukolla kuusesta pyllymäkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:33

10 tikkua laudalla sekä Hailii-Hailoo.