Kainuun ja Koillismaan maakuntalintu. Onko näkynyt.Kuukkelia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 09:57

Ei täällä lounaissuomessa niitä näy. Pohjoiseen saakka niitä pitää lähteä katselemaan. Lapissa syövät innokkaasti aamuisen kaurapuuron rippeet. Uskon kyllä, että ovat kaikki savottajätkien henkiolentoja (ainakin suurin osa).

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

Aika harvassa kuukkelit.Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2010 - 10:11

Näin kuvia kuukkelista,luonnossa niitä en ole nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 10:12

ei ole täälläpäinkään näkynyt kuukkelia,savotta reissuilla oli aikanaan nuotiolla yhteisellä aamupalalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 11:46

Ihan piti Googlesta käydä kattomasta minkänäkönen lintu on Kuukkeli.En oo kyl luonnossa koskaan nähny.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 13:38

Enpä ole nähnyt näillä leveyksillä ja en tuntisikaan vaikka eteeni tulisi.
En tiedä kuukkelista mitään muuta kuin sanonnan"Kuukkeli on onnenlintu", sille ei saa tehdä pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 15:11

En ole nähnyt koskaan kyseistä lintua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 16:22

Varsin utelias lintu ja mikäli ei pidä huolta niin eväsleipien päällä ei ole mitään. Lapin puhtaissa havumetsissä viihtyy kuten naavakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 19:18

silloin tällöin yksittäisiä kuukkeleita eksyy ihan pääkaupungin porteillekin, nyt en ole pariin vuoteen nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 23:18

Ei ole kuukelit meillepäin eksyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 19:06

Meillä ei ole kuukkelia näkynyt. Ainoastaan pohjoisessa.