Juuston perässä on juostu jo 200 vuotta. Millainen ja missä maassa tämä tapahtuma on?

Lisätty: 08.04.2010 - 18:28

Hyvä, Papiti. Ruusu sinullekin nopeasta tiedosta ja vastauksesta.

Lisätty: 09.04.2010 - 16:30

Eiköhän lähdetä tuonne Ranskaan kisaamaan, mutta voihan se vauhti hiipua jos sitä viiniä maistellaan useampi lasillinen. Niin kuin VV arveleekin. Saattais meidän maratoonilla kulua useampikin päivä.

Lisätty: 11.04.2010 - 09:17

Juustonpyöritystä englannissa: Pyöreä Gloucesterin juusto pyörii alas äkkijyrkkää rinnettä, jopa 100 km tuntivauhdilla. Voittaja on se joka saa juuston kiinni tai selviytyy alas ensimmäisenä. Palkintona on tietenkin tuo 3 kg juusto. Loukkaantumisia on paljon koska jyrkässä rinteessä kompuroidaan ja monesti juusto kimpoaa katsojien päälle. Sen vuoksi rinteen alla odottaa aina ambulanssi. Kova laji, sanoisin.

Avainsanat: pyöritys juusto kilon kolmen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 21:40

Tätä et taatusti tarkoittanut, on muuten vähän uudempi juttukin, mutta juuston perässä täälläkin juostaan

Médocin Maraton 2010 Bordeaux’n viinialueella Ranskassa 9. - 13.9.

"Maailman hauskin maraton juostaan Ranskassa Bordeaux’n viinialueella Médocin kaupungissa. Ensi syksynä Médocissa juostaan 26. kerran. Juoksijat sonnustautuvat perinteisesti humoristisiin asuihin. Tankkauspisteissä on Bordeaux’n hedelmiä ja juustoja, mehuja ja mineraalivettä mutta myös viiniä."

ps. onko monellakin harkinnassa osallistua, itse voisin muutaman päivän viettää tuollakin lenkillä

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 18:06

Coopers Hillin rinteillä, Englannissa.
www.doctordanger.com/other/C...seRoll.htm
Täällä on paljon kuvia ko. tapahtumasta.
www.cheese-rolling.co.uk/the_event.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 11:45

Ranskassa on "juustojuoksuja" mutta saattaa olla jossain muuallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.04.2010 - 18:53

Telkkarista kerran katsoin jotain ohjelmaa missä kilpailijat ohjailivat pyöreitä juustorenkaita rinnettä alas. Oli siinä juoksuttajat ja katsojat välillä väärässä.