En ole nähnyt yhtään pikkulintuja kaupungissa,mikä vikana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 10:12

ainakin Helsingissä on koko talven ollut 'pikkulintuja' , mm. mustarastaita, varpusia ja tiaisia ihan normaalisti, nyt vielä lisäksi muuttolintuparvet, esimerkiksi peipposia on parasta aikaa tuhatmäärin ympäri kaupunkia

(jos ei näe varista pienempiä, on kyllä syytä käväistä optikolla)

Lisätty: 08.04.2010 - 11:08

Helsingissä pesii yli 120 lintulajia, joiden lisäksi havaitaan kaupungissa talvehtivia ja läpimuuttavia lajeja. Pesimälajeista noin 15 on uhanalaisia tai silmälläpidettäviä.

Lisätty: 08.04.2010 - 17:29

lyhyt kävelytretki Ruttopuisto-Esplanadi-Kauppatori n. 15 min.(ei kovin periferiaa vai mitä?) , sen kummemmin etsimättä näin 19 eri lintulajia ja populaatiot senverran suuria että bongailemattakin näkyy varmasti

mitä kovempi talvi, sen rikkaampaa tuppaa tämä kaupunkien linnusto olemaan, joten kysymys ja muutamat vataukset ihmetyttävät vieläkin enemmän

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2010 - 09:59

Minäkin ihmettelin talven aikana mihin ovat menneet. Ovat palanneet taas, on kovat laulannat menossa. Minä arvelen että metsiin menivät kovilla pakkasilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 10:02

Helsingissä näkyy vain variksia... lieneekö linnuilla ollut talven aikana pulaa ruoasta ja sitä myöten lintuja on kuollut? Toivottvasti ei ole näin.

Lisätty: 08.04.2010 - 14:06

Variksia näen kotoani ikkunasta, ei ole aikaa pahemmin bongailla lintuja ja keskustassa niitä muutenkin joutuu etsimään. Periferioissa eli lähiössä on varmaan ihan toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 10:13

Turussa on liikkeellä kaikenlaisia lintuja. Muuttolinnut lentelevät parvessa yli. Kevät kauneimmillaan. Keskikaupungista en tiedä miten siellä on. Herää epäilys siitä, että mahdatko olla "väärässä" kaupungissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2010 - 10:34

Kaupunki on niin saasteinen paikka, siksi linnut muuttavat mieluummin maalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 11:40

Olin aamulla aikaisin turun ja raision suunnalla ja täytyy oikein ihmetellä sitä liverrysten määrää!Jos nouset aamulla klo 05 aikaan ylös ja ulos niin kyllä taatusti näet ja kuulet pikkulintujen laulua.Joku sanoi nähneensä ison hanhiparven josta yksi oli uuvuksissa jäänyt kauas taakse.Parvi oli tehnyt U-käännöksen ja palanneet ottamaan väsyneen kaverin takaisin auraansa.Voi miten hienoja eläimet osaa olla ja siinä olisi ihmisilläkin oppimista!

Lähteet:
Aikanen mato sen linnun löytää...;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 11:43

omituista - itse olen joutunut -anteeksi - saanut kuunnella hirveetä tsripitystä aamutuimaan. ihmettelinkin mistä niillä energiaa noin paljon - keväästähän se ;)
ovat kyllä hyvin piilossa vaikkei lehtiäkään vielä puissa, vasta liikkuessaan huomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 11:52

En minäkään niitä paljon ole bongannut, jokunen lentelee silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 12:02

Voi hyvänen aika. Meillä' täällä on vaikka kuinka paljon.Siskoni joka taasen asuu ihan lähellä tota kasvitieteellistä puutarhaa. Helsingissä sanoi ikkunasta katselleen mustarastaitten ja pikkulintujen pesä puuhia.Täällä jo iltasella, tossa suolla, kurjet laulaa koilottaa niin upeesti ,että kyllä kauas asti kuuluu. Tulee hyvä sisäinen iloisuus, kun kuuntelee, jotain salamyhkäistä, tuon kovan talven jälkeen.
Mitä vielä kevät tuokaan .Ehkä Ruisrääkän.

Lisätty: 08.04.2010 - 14:24

Olen Tertsin kanssa samaa mieltä ,että ihmisillä paljon oppimista eläimiltä.Ne ovat aivan upeita tavoiltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 21:44

Kyllä niitä jossakin vaiheessa kaupunkiinkin ilmaantuu...kun jaksaa odottaa.