Kaikki luomu ei suinkaan ole terveellistä vai luotatko sanaan luomu ihan sokeasti?

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...84?ref=rss

Lisätty: 08.04.2010 - 17:24

Lähiruoka kunniaan ja siemenet multaan niin tietää mitä saa.

Avainsanat: markkinoilta pois vedetty

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2010 - 20:36

luomun maineella markkinoidaan niin paljon roskaa että on vähän mennyt luotto koko juttuun

Kysyjän kommentti

Kiitos kommentista, näinhän se vähän on. Kaikki ylimääräinen vouhotus jonkin asian puolesta menee yli meikäläisen ymmärryksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2010 - 17:58

En ole ostanut luomu tuotteita .Aika vähäsiä määriä.Sitten on luomua kun itse teen puhtaassa maassa.Eihän sitä koskaan tiedä ,mitä tulee suuhun pantua, vaikka tarkka koittaa ollakkin.Ei voi luottaa oikein mihinkään.Aina jossain jotain että säilyisivät. Ollaan hyvin säilöttyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 19:02

En käytä kovin paljon luomutuotteita. Viikonloppuna olij ossain lehdessä kananmunatesti ja siinä oli sokkotestissä todettu häkkikanalan tuottamat munat paremman makuisiksi kuin ns. luomukanalan munat. Jonkin aikaa ostin säännöllisesti luomu-ruisleipää mutta totesimme sen kuivuvan liian nopeasti joten leipää meni siten jatkuvasti hukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 20:19

En yleensä osta luomutuotteita,kun en ole huomannut mitään eroa..paitsi on kalliimpia..
Omat kasvattamat luomutuoteet on kyllä hyviä...voi kun tulis äkiä kesä,ja saisi nauttia omasta vihannes-juures sadosta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 20:35

Hyvä, että tutkivat ja löytävät vaaralliset elintarvikkeet. Luomunhan tulee olla puhdasta ja kuluttajan tulee voida luottaa tuotteisiin. Luotan kyllä luomuun enemmän kuin kiinalaisiin elintarvikkeisiin, geenimanipuloidusta ruoasta puhumattakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.04.2010 - 21:22

En luota muihin luomutuotteisiin kuin maitotuotteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 21:26

En osta luomutuotteita hakusesti. Kyllä minä katson vähän jo rahamassin perään ja sitä
että onko eläkepäivä vielä kaukana, jotta saisi sitä luomua.
Kyllä se kotimainen tomattikin on hyvää ilman luomua ja en kyllä tietäis jos en
näkisi onko esim. tuore kurkku suomalainen vai ei, tai sitten luomu tai ei.
Niin luonnonläheisesti kuin mahdollista ja halvalla hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 22:41

En luota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 07:16

En luota ainakaan joka asiassa luomuun. Lähinnä sellainen hössötys ja myyntikikka. Nyt ei niin paljoa ole ainakaan minun silmiini sattunut tuota mainontaa ja hössämistä kuin jokunen vuosi sitten. Löytyy kyllä kauppojen hyllyltä. Ne, jotka sitä haluavat ostaa, voivat ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 09:20

En osta ollenkaan luomutuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2010 - 10:07

Kaikki se mitä luomuna mainostetaan ei sitä ole. Kyllä luomu menee elintarvikkeissa edelle kaiken maailman muiden sotkujen...en ikimaailmassa ostaisi jotain vietnamilaista tai taikkulaista kalaa. Lähiruoka on kannatettava ajatus, löytyy myös viljalla kasvatettua possua ja sen maku on aivan eri kuin jonkin muun vastaavan. Ostan luomua silloin kun kohdalle sattuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2010 - 03:03

Voi hyvä ihme tantat teidän kanssanne välillä. Onks se nyt jotenkin automaattisesti niin, että kaikki reilun kaupan tuotteet ovat luomua? Missä lukee, että tuo kyseinen tuote olisi edes suomalainen?

Kyllä mä ostan luomuna kananmunat ja maidon, kerman jne. Teen sen, koska mä haluan kuluttajana, että tuotantoeläimet voivat hyvin ja, että mä saan puhdasta ruokaa. Sitäkin enemmän panostan lähiruokaan ja paljon me kasvatetaan myös itse.