Minä nyt kysyn kun tämän uuden sairauden sain, Psoriasis, ja voiteita on paljon. Foolihappoa ja solusalpaajaa, Trexan nimistä ..?

Apteekissa kysyivät lauantaina, onko pahoinvointia ollut Trexanista, kielsin, ja eikös nyt ole ollut pyhästä lähtien , kuvotutusta ja 2 vrk ripulia sekä lämpöä, nyt on kaikki hyvin, mutta pitäisi ottaa sitä Trexania taas, ja ymmärsin että sitä foolihappoa käytetään myös tähän pahoinvointiin, en löydä netistä tietoa siitä asiasta. Auttakaa

Avainsanat: psoriasis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 10:55

Metotreksaatti voi aiheuttaa vakavia haitallisia reaktioita, mm. maksa- ja keuhkovaurioita. Tästä syystä Trexan-hoidossa olevien potilaiden terveydentilaa valvotaan huolellisesti hoidon aikana.
Lääkäriin on syytä ottaa heti yhteys, jos näihin vaurioihin viittaavia oireita ilmaantuu, kuten ihon ja silmänvalkuaisten keltaisuutta, selittämättömiä vilustumisoireita, jatkuvaa ruokahaluttomuutta, tummaa virtsaa, kutinaa, hengitysvaikeuksia, hengenahdistusta, kuivaa yskää, väsymystä tai kuumetta.
www.lääkeinfo.fi/Medicine.as...RMA_TREXAN

mutta kaikkein parhaimman ja turvallisemman vastauksen / ohjeen / tiedon / neuvon saat hoitavalta lääkäriltä!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2010 - 10:40

En osaa sinua neuvoa,mutta ota yhteyttä sinua hoitavaan lääkäriin,jos tämä kyseinen lääke ei satukkaan sinun muiden lääkkeitten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 11:10

luovu siitä nykyisestä puoskarista joka luulee olevansa lääkäri,mene yksityiselle erikoislääkärille,mehiläisellä saa kokonaisvaltaista hoitoa,löytyy kaikkien alojen lääkärit.
minulla on vain hyviä kokemuksia helsingin mehiläisestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2010 - 11:31

Tuo palisanterin linkki on erittäin hyvä. Minä puolestani ihmettelen sitä että suoraan annetaan tuollaiset myrkyt. Psorisi taitaa olla aika paha ja laaja-alueinen sekä ilmeisesti sinulle on kokeiltu jo kaikki muut psorin hoitoon käytettävät voiteet ja kun eivät ole tehonneet, niin siksi annetaan suun kautta tuota solunsalpaajaa. Kärsivällisyyttä, tämä psori on erittäin hankala ihosairaus hoitaa. Vaatii kantajaltaan paljon, lähinnä sopeutumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 13:46

hui kauhia mitä myrkkyjä ...soitappa nyt sille lekurille ja kysyppä ,et voitko niit ottaa , siis läkkeitä ...oi et kumpa ois jokin muu konsti, kuin nuo kaameet myrkyt sihen tautiin ja saisit jollain muulla tapaa apua ..kuin syömällä noit tableteita , joka voivat aiheuttaa vaikka mitä ihmiselle ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 14:22

Ehdotan kääntymistä hoitavan lääkärin puoleen. Häneltä saa varmasti sekä uutta tietoa että uusia lääkkeitä jotka paremmin sopivat taudinkuvaasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2010 - 16:17

Miten me pärjättäisi ilman palisanteria? Olisi jo kysymyksen aika sekin.