mieltä napsulaiset ovat remontti reiskaska joka näin pääsiäisenä sahaa ja paukuttaa tuolla välittämättä naapureistaan ?

onkohan tuo häiriköinti edes laillista näin pyhä päivisin?

Lisätty: 02.04.2010 - 14:00

paukutus loppu, ilmeisesti joku talon venhuksista kerkes valittaa ennen minua ku niitä vanhuksia taitaa tässä talossa olla enemmistö. oh ku oiski varaa vuokrata joku pieni omakotitalo, täytys vaa ilmeisesti muuttaa tosi ei keskelle mitään jos haluis vuokraa omakotitalon toimeentulotuella, sais olla rauhasa sillon ku haluu ja vois itekki kuunnella musiikkia hermostumatta naapureita

Lisätty: 02.04.2010 - 15:24

palisanterille tiedoksi että täällä missä minä asun niin ei saisi häiritä ilmeisesti 7- 22 välilläkään naapureita koska viime viikolla tuli aamupäivällä poliisi ovelle kun kuuntelin musiikkia. on nii k päisii nää naapurit ite tekevät remonttia joka ei lopu koskaan ja tekevät sitä aamusta iltaan. olen harkinnut tässä ottaa remontti reiskaa koneelle ja polttaa dvd ille ja tiputtaa postiluukusta jotta saisivat joskus ton asuntonsa kuntoo. etsin kyllä jo uutta asuntoa koska täällä ei voi asua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2010 - 21:43

Ensinnäkin pitää noudattaa talon järjestyssääntöjä ja sitten pitää käyttää järkeä. Jos sitä ei ole, voivat naapurit kohteliaasti valistaa. Parhaiten valistuksen hoitaa tietysti isännöitsijä, jolle se muodollisestikin kuuluu. Näin vältytytään turhalta kyräilyltä rappukäytävässä. Yleensä nämä häiriköt ovat niitä, jotka suuttuvat, jos asiallisesti huomauttaa.

Remontinteko ei kuulu pyhäpäiviin. Myös talokohtaiset järjestyssäännöt voivat kieltää pyhäpäivinä metelöinnin.

Eli yhteys isännöitsijään ja taloyhtiön hallitukseen vaikkapa asiallisella kirjeellä. Siitä se lähtee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2010 - 12:11

No kovin on mielestäni jo törkeä juttu. Kyllä sitä pitäs älliä olla päässä, että
sunnuntaisin ja suurina juhlapäivinä voisi olla paukuttamatta.
Minä asuin viime syksynä vielä Pihlajistossa ja siellä oli alhaalla oikein lappu,
että vältettäisiin niitä paukutteluja ja porailuja yö- ja viikonlopun aikaan.
Olisi noloa jos sattuisi olemaan joku juhla vielä kotona ja kanttorin ääni
hukkuisi porakoneen ääneen.Talotoimikunnan kokouksessa vain asia esille
ja jonkin asteinen kielto nähtäville asukkaille.
Onhan se kovaääninen käyttäytyminen jo talon järjestyssäännöissä kielletty
olisiko klo 22-07 yö aikaan, mutta en muista että sunnuntai-tai muuta
juhlapäivää mainittaisiin. Mutta luulisi oman pollan jo käsittävän asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 12:40

Koha ei yöllä touhua, kuten naapurini, joka käy öisin suihkussa klo 2.00. On nimittäin ikävää näin töissäkäyvän mielipide. Suihkun sohinaan ja sen jälkeiseen herää aina.... ja nukkuminen näin vanhemmalla ihmisellä rassaa ihan oikeesti... en valita, en valita... vielä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.04.2010 - 13:01

Mitä teidän järjestyssäännöissä lukee häiriköinnistä. Jos on kielletty pyhinä metelöinti, niin ilmoitapa isännälle. Tätä päivää ajatellen, kyllä voisi itse kukin olla ja kunnioittaa tätä kirkollista juhlapäivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 14:18

joulurauha julistetaan,
mutta en ole kuullut pitkäperjantairauhasta.
eivät kaikki kunnioita kirkkopyhiä, eivätkä niitä vietä hiljaisuudessa.
eikös kerrostalossa elämöinti ja naapurien häirintä ole klo 22-07 kiellettyä.

Lisätty: 02.04.2010 - 16:08

"Ihmisen koti on hänen viimeinen turvapaikkansa."
(Nigerialainen sananlasku)

www.infopankki.fi/fi-FI/velv..._oikeudet/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 15:24

Tänään on pyhäpäivä, voisi hiljentää tahtia. Ja jatkaa askareitaan arkena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 22:33

Toisilla ei oma pää kerro mitään.Niille on samantekevää koska remontteja tehdään. Missä ihmisiä paljon muitakin ,luulisi ajattelevan.Sitten kun niile sanoo ,kohauttaaa olkaansa sanoo ,no jaa.
Vähän että hä'llä väliä tyyliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 12:07

Lahdessa asuessani alakerran nuori herra remontoi tai ainakin hakkasi vasaralla seinään kahden vuoden ajan joka ikinen päivä. Sillä ei ollut mitään merkitystä oliko joulu vai juhannus, joskus alkoi remontoimaan aamuyöstäkin kännipäissään. Ilmoitustaululle ilmestyi kyllä lappu jossa kerrottiin hiljaisuudesta, mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta tuohon kaveriin, ei varmaan edes ymmärtynyt koko asiaa. Onneksi pääsin muuttamaan sieltä pois, oli muutenkin omituisia hiippareita aina pihassa ja eräs rouva laittoi vihkoon ylös kuka kulki mihinkin aikaan kotiinsa. Oli silläkin duuni kun piti aamusta iltaan istua pihassa ja kytätä muita joten älä välitä osataan sitä muuallakin...