Hei. Kärsitkö ärtyvän suolen oireyhtymästä? Itsellä matkustaminen ja sosiaaliset tilanteet vaikeita vaivan vuoksi. Mistä apu?

Mikä lääke voisi auttaa,resepti tai vapaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 09:03

Suosittelen lääkärissä käyntiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 09:41

Ennen lääkärissä käyntiä mieti ruokavalioosi, tuleeko oireet esimerkiksi tulisen ruuan jälkeen tms. Se on yleinen vaiva joka yleensä hoituu, kun ottaa selvää mikä ravinto ei käy omalle vatsalle eikä sitten syö sitä :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 09:50

johtuu sinun sisäisistä ongelmista,todennäköisesti itsetuntosi on heikko josta syystä kärsit tressistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.04.2010 - 10:22

En kärsi tuosta, mutta laktoosi-intoleranssista. Matkoilla jätän vähänkin epäilyttävät syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 14:11

En kärsi minäkään tuosta, lääkärillä käynti auttaisi vaivaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 04:13

Mene puhumaan lääkärille se voi löytää hyvän avun vaivoihisi. Se on niille jokapäiväistä työtä .Rohkeasti sinne vaan vaikka terveyskeskuksen omalle lääkärille.Lääkäri auttaa ja neuvoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 11:28

Itse en kärsi moisesta, mutta siihen saattaisi auttaa jännityksen lieventäminen. Matkailu ja sosiaaliset tilanteet luovat monelle lisää jännittyneisyyttä ja pelkoa. Erakoituminen ei liene oikea ratkaisu vaan löytää helpotusta oiereisiin esim. kurssien tms. avulla. Itse pidän vatsani kurissa riittävällä kuidun nauttimisella... sillä tosin saattaa joillakin olla päinvastaisiakin vaikutuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 13:13

Olen huomannut jonkinlaista ärsyyntymistä kun syön oikein vahvaa ruokaa, siis chiliä ja muita myrkkyjä on monikertainen määrä normaaliin maustamiseen nähden.
Ruokavaliota tarkkailisin kyllä ihan ensin...