Teetkö itse karjalanpiirakat, vai ostatko valmiina?

Avainsanat: karjalanpiirakat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 08:13

Kyllä teen itse ja ostankin.Teen riisipuuron josta tulee riisipiirakoita ja taasen perunamuusia niistä perunapiirakoita.Ruiskuoreen.Se on ruokaista syötävää ei pääse nälkä yllättämään. Teen pieniä riaskojakin perunamuusista.Muusi ,siihen 2 kananmunat ,suolaa ohrajauhoja.Paistan aika kuumassa 250.Niistä kaikki tykkää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 07:28

ostan eräästä leipomosta valmiina,tekevät tilauksesta ja toimittavat lentokoneella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 07:30

Ostan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 08:14

Osaan tehdä oikein ihania ohuella kuorella karjalanpiiraita mutta nykyään teen tosi harvoin. En juuri osta kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 09:41

Ostan valmiina tai raakapakastettuina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.04.2010 - 10:12

Osaan kyllä tehdä, mutta vähäisen kulutuksen takia ostan sen mitä syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 11:11

En osta,tosi harvoin syön,kait piirakka-alueen ulkopuolella eläneenä ei ole himona.Maistoin pari päivää sitten jotain piirakka,mutta oli kuulemma perunapiirakkaa,eron kyll tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 14:40

Ostan valmiina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2010 - 21:16

Ostan valmiina. On niin suuritöisiä, etten siihen hommaan yhden syöjän takia ryhdy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 22:01

Ennen tein aina itse,kun oli lapset kotona..nykyään ostan raakapakasteena..niin kätevä laittaa uuniin,kun tarvitsee..niitä löytyy aina pakastimesta.
Paistamisen jälkeen kastan pienessä kuumassa maitomäärässä..missä on voita sulatettuna...ja sitten astiaan ja leivinliina päälle..että muhivat hyvin..ja usein teen silloin munavoita..nyt kyllä tulee ihan nälkä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 22:20

Ostan valmiina ja mieluummin perunatäytteisiä. Fazerin Imatran riisipiirakat on hyviä, ne kun ovat oikein rukiisia. Raakapakasteina ostan myös. Ehdoton lisuke on aito munavoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 13:59

Kaveri tekee niitä mummonsa kanssa Outokummussa parin kuukauden välein. Tekevät aina noin 120 kpl ja siitä riittää minulle, toivon itselleni perunatäytteisiä sillä ne ovat parempia ja varmaan loppujen lopuksi myös niitä alkuperäisiä. Luulisin ainakin että peruna oli aikoinaan yleisempi kuin riisi suomalaisessa ruokapöydässä. Jos ostan niin aina perunatäytteisiä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2010 - 20:00

Pari vuotta takaperin vielä leivoin (äiti opetti). Nyt en ole enää vaivautunut. Taito on kyllä tallella.

Lähteet:
muistilokero