Oletko kuullut sanonnan: Muistakaa menneitä päiviä, mitä ajatuksia herättää, muistoja?

Avainsanat: muistakaa menneitä päiviä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 21:51

Olen lukenut sen nimisen kirjan .Kirjoittaja Pentti Lempiäinen. Kirja on aikakauden
tieto-opas. Siinä on kerrottu tarina vuoden jokaislle päivälle, mitä tänään tapahtui, jonakin vuonna
jossain.Katsellaan lähelle ja kaus. Historian suurtapahtumista- aina ruohonjuuritason
sattumuksiin. On maallista, että hengellistä vuosituhansien takaa, että viime vuosilta..
Hauska ja yllättävä, länsimaisesta sivistyksestä kertova tietoarkku.

Mutta voi olla, että me puhumme nyt aivan eri asioista, mutta tälläisen kommentin laitoin nyt.
Olisihan sitä jo minunkin ikääni nähden tapahtumia ollut sitä ja tätä, mutta mitäpä niistä.
Hyvää lukemista pääsiäisajallekin.

Lähteet:
Kirjan esittelystä osaksi poimittua tietoa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2010 - 08:18

Mulla tällähetkellä ajatukset pyörii lapsuudessa , kun äitini on aika vanha ja hän ei ole kovin terve enään.Sieltä tulee kaikenlaista mieleen.Hyviä että huonoja.Koitan huonot unohtaa.Välillä ihmettelee asioden ja elämän kulkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.04.2010 - 10:00

Pitää mennä aika kauas menneisiin päiviin ennen kuin tulee sellaista mitä haluaa mielellään muistella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2010 - 14:53

Olen kuullut tuon sanonnan,mutta minä haluan unohtaa kaikki menneet ainakin tällähetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2010 - 23:31

Kyllä tuo mieleen ihanan poisnukkuneen äidin..Vaikka äiti oli vanha..oli todella ihana...Isä oli vähän jyrkempi,kun olin nuori ja sanoi,että ei viikolla tarvi tansseissa juosta..olitiin äidin kanssa ovelii..kun isä kävi aikaseen nukkumaan...äiti sanoi mene vaan tanssimaan..ja niin menin helmat mulmuten..silloin piti olla aina hame päällä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 14:24

Ei varsinaisesti muistoja mutta;
Huonona päivänä tarvitsee muistaa että huonomminkin voisi asiat olla...