Terveyteen vaikuttaa emäs ja happo tasapaino.Mitkä ovat emäsvoittoisia ja happovoittoisia ruokaaineita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 20:28

Jos tätä ruokalistaa alkaisi selata sen mukaan mikä on hapan-ja mikä emäsvoittoinen ruoka-aine
ei yksi ilta riittäisi
Jotakin mainitakseni Esim.peruna on emäsvoittoinen, kananmunat, kasvikset osin, sitruuna
vaikka luulisi ei ole hapan vaan emäsv.tattari ja yleensä luonnon mukaisesti valmistetur ruoat.
Sanoisinko luomu, terveellistä, mutta osin kallista.
Hapan ruoka-aine kerää nestettä elimistöön esim. suola, alkoholi, erik.viinit
Vihanneksista ruusukaali, parsa pavut,linssit, soija sokeri, ydinvehnäjauho ja kovetetut rasvat.
Tämä menee hyvin minun makuuni, sillä jos täytyy syödä Marevania(rotanmyrkkyä) niin
tämäkin jaotus tulee siellä hyvin esiin. Tasapainoillaan, mutta horjahduksia sattuu,

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 19:13

niinhän sitä väitetään,
mitähän mahdoit kysyä?

Lisätty: 31.03.2010 - 20:54

nyt kun täydensit kysymystäsi, pitää tunnustaa etten tiedä, mutta hengissä olen selvinnyt siitä huolimatta näinkin kauan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 23:28

Hcl ja Nacl tasapaino, näitä kun löytyy ruuasta oikeassa suhteessa niin silloin taso on neutraali