Oletko itsellesi armollinen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 20:19

jäin miettimään mitähän tuokin oikeastaan tarkoittaa :

armollisuus minun sanankäytössäni tarkoitaa sellaista supervaltaa joka harvoilla on, antaa esimerkiksi armon käydä oikeudesta ....

kun en ole Jumala, Kuningas, Keisari enkä kuulu muutenkaan niihin porukoihin joilla on valta olla armollisia ketään kohtaan, niin onhan se mahtavaa olla armollinen edes itseään kohtaan, antaa itselleen lupa tehdä ratkaisuja vaikkei ne olisikaan niitä parhaita, toteuttaa luovuuttaan vaikkei sitä mitenkään merkittävästi olisikaan jne.

kun tämän osaa tehdä itselleen, pystyy paljon helpommin suvaitsemaan muitakin (vaikkei valtuudet riitäkkään olemaan armollinen heidän jutuilleen)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2010 - 09:19

" Tulet sellaiseksi kuin kuvittelet -
hyväksi tai pahaksi, vahvaksi tai heikoksi,
menestyväksi tai epäonnistuneeksi -
joten koeta aina valita positiivinen vaihtoehto.
Norman Vincent Peale "

Kannattaa ainakin edes yrittää olla itselleen armollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 09:38

Olen itselleni joskus hyvinkin armollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2010 - 09:45

En kovinkaan armollinen. Ensin muut sitten minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 10:09

Nuorempana ja terveenä minä en sitä armoa itselleni antanut, lähimmäisten elämä piti hyväksi tehdä, itsensä unohtaen. Nyt olen itselleni armollinen, olen nuori ja on useampia hankalia sairauksia minulla, on silti huono omatunto kun en kykene lähimmäisiäni enää palvelemaan ja helpottamaan heidän elämäänsä, lähinnä ajattelen itseäni nykyään, kun jaksaisi itsensä kanssa olla edes aamusta - iltaan muista välittämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 11:58

Yksinkertaisesti en ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 16:58

Olen armollinen itselleni. Se tulee iän ja kokemusten myötä. Ei tarvitse edes yrittää olla täydellinen, ei tarvitse jaksaa niin paljoa kuin ennen ja on osattava antaa anteeksi myös itselleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2010 - 18:15

Jos ei vielä olisi itselleen armollinen, ei sitten milloinkaan. Kyllä se oppi on tullut vuosien saatossa opeteltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 23:21

Iän myötä olen oppinut olemaan armollinen itselleni. Hyväksyn itseni sellaisena kuin olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2010 - 23:50

Jumala armahtaa, minä en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2010 - 14:57

Itsekritiikki on usein melko kovaa, varsinkin aikoinaan urheillessani en ollut koskaan täysin tyytyväinen suoritukseeni vaikka olisikin mennyt hyvin. Ehkä sitä ajatteli että kehitys loppuu jos tämä on se huippu jonka pystyy saavuttamaan, tai jotain sellaista.

(Jumala armahtaa - minä en, totesi äskettäin edesmennyt Toni Halme saman nimisessä kirjassaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2010 - 14:15

Yritän olla armollinen sekä itselle mutta ennenkaikkea muille.